Lazerle Kılcal Damar Tedavisi

Cilt yüzeyine yakın olarak bulunan geniş damarlara kılcal damarlar denir. Bu damarlar yüzeye yakın oldukları için cilt üzerinde görünür bir hal alırlar.  Kılcal damarlara vücudun her yerinde rastlamak mümkün olsa da sıklıkla yüzde ve bacaklarda görülmektedir. Yüzde oluşan kılcal damar çatlamaları damarlı görünümün yanı sıra kızarıklıklara sebep olmaktadır. Bu durum kadınlarda ve erkeklerde istenmeyen, rahatsız edici bir görünüm oluşmasını sağlar. Bacaklarda rastlanan kılcal damarlar ise genellikle deformasyonlara bağlı olarak oluşur. Çoğunlukla ayakta olunmasını gerektiren mesleklere sahip kişilerle kılcal damarlar daha sık görülür.

Aynı zamanda çevresel faktörler de kılcal damar oluşumuna sebep olabilir. Fazla güneşe maruz kalma, uzun süreli doğum kontrol hapı kullanımı, hormon tedavisi alımı, uzun süreli kortizon kremleri kullanımı ve sahip olunan bazı iç hastalıkları kılcal damar oluşumunun belirgin sebepleridir. Bunun yanında kılcal damar oluşumu yaşlanmaya ve genetik faktörlere bağlı olarak da gelişebilmektedir.

Lazer ile kılcal damar tedavisi; son yıllarda popülerliğini arttırmış, ağrı hissi düşük ve kısa sürede sonuç alınan bir tedavi yöntemidir. Tedavide FOTONA ND YAG lazer kullanılır.

Lazer ile kılcal damar tedavisi kimlere uygulanabilir?

Kılcal damar problemi olan, 18 yaşını geçmiş kişilere lazer ile kılcal damar tedavisi uygulanabilir. Bununla birlikte, kan damarları hastalığı olan ya da varisli damarları olan kişilere uygulanmaz.

Lazer ile kılcal damar tedavisi nasıl uygulanır?

Uygulama uzman doktor tarafından yapılır. İşlem sırasında kılcal damar hattı boyunca FOTONA ND YAG lazer ışığı atılır. Atılan lazerin cinsi ve dozu kılcal damarın rengine ve çapına göre belirlenir. Tedavi sırasında geçici olarak damarların kaybolması ve renk değiştirmesi lazerin etkili olduğu anlamına gelir.

Lazer ile kılcal damar tedavisi kaç seans uygulanır?

Seans sayıları ve neticeler kılcal damarın cinsi, kalınlığı, yerleşimi ve nedenine göre değişir. Spider anjiom (örümcek beni) olarak adlandırılan bene benzer kılcal damar tedavilerinde genellikle bir veya iki seansta hemen sonuç alınmaktadır. Oysa yüzde yaygın şekilde görülen kılcal damar tedavileri en az 3-6 seans gerektirmektedir. Yüzdeki kılcal damar tedavilerinde seans aralıkları en az 4-6  hafta olmalıdır. Tedavi neticeleri ikinci veya üçüncü seanstan sonra daha iyi ortaya çıkmaya başlar.

Lazer ile kılcal damar tedavisi sonrası nelere dikkat etmeliyim?

Tedavi sonrası dönemde cildinizi korumanız gerekir. Özellikle güneşe maruz kalmak tedavi sonrasında komplikasyonlara sebep olabilir. Tedavi sonrası günlerde direkt güneş ışınlarına maruz kalmamaya ve güneş koruyucu kremler kullanmaya özen gösterilmelidir.

Lazer ile kılcal damar tedavisi uygulamasında herhangi bir yan etki gözlemlenir mi?

Lazer ile kılcal damar tedavisinden sonra yüzde hafif bir pembelik olur. Genel olarak yarım gün içinde geçer. Genel olarak kabuk ve yara beklenmez. Normal koşullarda ve uzman doktorun uyguladığı uygun dozlarda FOTONA ND YAG lazer ile iz kalması beklenmez.

Lazer ile kılcal damar tedavi uygulama fiyatı nedir?

Lazer ile kılcal damar tedavi uygulamasının fiyat bilgisi için 05425271414 tıklayabilirsiniz.

Cildiniz için size özel önerilere 05425271414 ulaşabilirsiniz.

Sağlıklı ve güzel günlerde görüşmek üzere…