Lenf Drenaj (Presso Terapi)

lenf-drenaj-presso-terapi

Lenf Drenaj masajı nedir?

Presso terapi olarak da adlandırılan lenf drenaj masajı, lenf dolaşımını hızlandırarak ödem ve toksinlerin vücuttan atılmasına yardımcı olan tedavi yöntemidir. Bu tedavi ile beyaz kan olarak da bilinen vücuttaki lenf sıvısının akışı hızlanır.

Lenf Drenaj masajı kimlere uygulanabilir?

• Selülit ve kilo problemi bulunanlara,
  • Toksin birikimi yaşayanlara,
  • Ödem sorunu yaşayanlara,
  • Kan dolaşımı bozukluğu olanlara,
  • Doğum sonrasında vücut ağırlığını gidermek isteyenlere,
  • Vücudunda, karnında, kollarında ve bacaklarında şişkinlik bulunanlara uygulanabilir.

Lenf Drenaj masajı; yüksek tansiyon hastalarına, hemoroid hastalarına, şeker hastalarına, kemik erimesi hastalarına, kan dolaşım bozukluğu olanlara ve kalp pili bulunan kişilere uygulanmamaktadır.

Lenf Drenaj masajı nasıl uygulanır?

Lenf Drenaj masajı; bilgisayar kontrolünde vakumlu pompalar kullanılarak, drenaj sistemi ile uygulanan bir tedavi yöntemidir. Bu uygulama, ayak parmak uçlarından itibaren bel bölgesine kadar; hatta boyuna kadar uygulanan yoğun basınçlı masaj tekniği esasına dayanmaktadır. Bu basınçlı masaj etki mekanizmasının çalışması ile birlikte lenf dolaşımı hızlanmış olmaktadır.

Lenf tedavisi esnasında hastaya basınçlı masaj etkisini oluşturan bir kıyafet giydirilmektedir. Tedavi süresi boyunca bu kıyafet içerisinde yatış pozisyonunda hastanın dinlenmesi sağlanmaktadır. Dinlenme esnasında kıyafet içerisinde sağlanan ısı, titreşim ve akımlar aracılığı ile lenf akışı uyarılmaktadır.

Lenf akışının uyarılması ile lenf damarlarına baskı oluşturan yağ dokuları vücuttan itilmektedir. Bunun sonucunda da lenf akışının hızlanması ile yağ yakımı, kollajen artımı, sıkılaşma ve bölgesel incelme etkisi ortaya çıkmış olmaktadır.

Uygulama esnasında herhangi bir ek ürün kullanılmamaktadır. Uygulanan masaj oldukça hafif ve sürekli tekrar eden özelliğe sahiptir. Tek yönlü olan bu masaj, aşağıdan yukarı kalbe doğru olan hareketle yapılmaktadır.

Lenf Drenaj masajının faydaları nelerdir?

Uygulamanın en önemli avantajı lenfatik dolaşımı hızlandırması ile birlikte kan dolaşımını arttırmasıdır. Böylece hücrelere daha yoğun oksijen ulaştırılmakta ve cilt dokusunu canlandırmaktadır. Hücrelere daha fazla oksijen taşınması metabolizmayı hızlandırır ve kilo vermeye yardımcı olur.

Ayrıca selülit problemine yol açan dokular arasında birikmiş yağların lenf sistemine katılarak vücuttan atılmasında da etkin rol oynamaktadır. Böylece selülit görünümde belirli oranda azalma ortaya çıkmaktadır.

Lenf Drenaj Masajı kaç seans uygulanır?

Kaç seans uygulanması gerektiği doktor muayenesinde belirlenir. Genellikle 6-10 seans uygulanır. Seanslar haftada 1 ya da 2 kere uygulanabilir. Uygulama yaklaşık 30-45 dakika sürer.

Lenf Drenaj masajından sonra nelere dikkat etmeliyim?

Lenf Drenaj tedavisinin hiçbir yan etkisi bulunmamakla birlikte son derece keyif verici ve dinlendirici bir masajdır.

Tedavi, ödem ve toksinlerin vücuttan idrar yolu ile atılmasını hızlandırır dolayısıyla günde en az 2 litre su içmeniz, tuzdan ve tuzlu yiyeceklerden kaçınmanız önerilir.