Tedavi Alanları Bölgesel İncelme
Lenf Drenaj (Presso Terapi)

Lenf Drenaj (Presso Terapi) İşlem Tablosu

30 dk

-

-

Yanlış beslenme ve çeşitli nedenlerle vücutta biriken toksin maddeler ödem ve şişkinlikleri artırarak kişileri daha kilolu gösterir. Lenf drenaj masajı ise lenf dolaşımını hızlandırarak ödem ve toksinlerin vücuttan atılmasına yardım eder. Vücutta sıvı dengesini koruyan lenf drenaj, vücut direncini artırarak ağrıları da sonlandırır, kilo vermeye yardım eder.

Lenf Drenaj Masajı Nedir?

İnsan vücudundaki lenf noktalarından başlayıp, basınçlı uyarılarla, ayak tabanından göğsün alt kısmına kadar uygulanan, bir çeşit basınç terapisidir. Vücudun lenfatik ve venöz dolaşımını hızlandırır. Bu sayede damarların arasında biriken sıvıları drene eder. Farklı sebeplerden ve hastalıklardan dolayı meydana gelen ödemin tedavi edilmesinde etkin şekilde kullanılmaktadır.

Pressoterapi olarak da adlandırılan lenf drenaj masajı sayesinde kişinin dolaşım bozukluğu giderilir. Dokular arasında birikerek ödeme neden olan sıvı drene edilir. Bilhassa liposuction gibi cerrahi müdahalelerin ardından meydana gelen ödem ve hematomların tedavisinde başarı ile uygulanmaktadır. Lenf drenaj yöntemi vücudun dışarı atamadığı atıkları mekanik olarak atmasını sağlar. Bu sayede ödem ve selülit gibi sorunlar sağlıklı şekilde çözülmüş olur.

Pressoterapi uygulaması, zayıflama döneminde hastanın ödeminden kurtulmasına, ve bu zayıflama sürecinin daha başarılı geçmesine yardımcı olur.

Lenfatik drenaj cihazı, kişinin parmak uçlarından yukarıya doğru basınç uygular. Düzenli aralıklarla uygulanan bu basınç lenf drenajını sağlar. Uygulandığı bölgede çevresel bir incelme, deri altı dokularda belirgin bir sıkılaşma ve cilt kalitesinde gözle görülür bir iyileşme sağlar. Kişi güzel, sağlıklı, sıkı ve pürüzsüz bir cilde kavuşur. 20 dakikadan oluşan seanslar ortalama olarak 20 defa tekrar edilir. Elektroterapi uygulamasının sonrasında yapılırsa, elektroterapinin başarısını da arttırmaktadır.

Pressoterapi vücudu şekillendirmek konusunda son derece etkilidir. Bunun yanı sıra egzersiz veya diyet programları ile kilo vermeyi amaçlayan insanların süreçlerine büyük katkı sağlar. Şişkinlik ve bacak şişmesi vakalarında da fayda sağlayan bir tedavi yöntemidir. Kişinin selülitlerini tedavi ederken aynı zamanda da cildini besler. Cildin oksijenlenmesi durumunu optimize eder. Cildin tonunda belirgin bir iyileşme sağlar.

Lenf Drenaj Hangi Tedavilerde Kullanılır?

Lenf drenaj uygulaması;

• Ödemlerde,
  • Selülit tedavisinde,
  • Zayıflama tedavisinde destekleyici olarak,
  • Vücuttaki toksinlerin atılmasında,
  • Hamilelikle ortaya çıkan varis tedavisinde kullanılmaktadır.

Lenf Drenaj Masajı Kimlere Uygulanabilir?

• Selülit ve kilo problemi bulunanlara,
  • Toksin birikimi yaşayanlara,
  • Ödem sorunu yaşayanlara,
  • Kan dolaşımı bozukluğu olanlara,
  • Doğum sonrasında vücut ağırlığını gidermek isteyenlere,
  • Vücudunda, karnında, kollarında ve bacaklarında şişkinlik bulunanlara uygulanabilir.
  • Lenf Drenaj masajı; şeker hastalarına, yüksek tansiyon hastalarına, kemik erimesi hastalarına, hemoroid hastalarına, kan dolaşım bozukluğu olanlara ve kalp pili bulunan kişilere uygulanmamaktadır.

Lenf Drenaj Masajı Nasıl Uygulanır?

Lenf Drenaj masajı; bilgisayar kontrolünde vakumlu pompalar kullanılarak, drenaj sistemi ile uygulanan bir tedavi yöntemidir. Bu uygulama, ayak parmak uçlarından itibaren bel bölgesine kadar; hatta boyuna kadar uygulanan yoğun basınçlı masaj tekniği esasına dayanmaktadır. Bu basınçlı masaj etki mekanizmasının çalışması ile birlikte lenf dolaşımı hızlanmış olmaktadır.

Lenf tedavisi esnasında hastaya basınçlı masaj etkisini oluşturan bir kıyafet giydirilmektedir. Tedavi süresi boyunca bu kıyafet içerisinde yatış pozisyonunda hastanın dinlenmesi sağlanmaktadır. Dinlenme esnasında kıyafet içerisinde sağlanan ısı, titreşim ve akımlar aracılığı ile lenf akışı uyarılmaktadır.

Lenf akışının uyarılması ile lenf damarlarına baskı oluşturan yağ dokuları vücuttan itilmektedir. Bunun sonucunda da lenf akışının hızlanması ile yağ yakımı, kollajen artımı, sıkılaşma ve bölgesel incelme etkisi ortaya çıkmış olmaktadır.

Uygulama esnasında herhangi bir ek ürün kullanılmamaktadır. Uygulanan masaj oldukça hafif ve sürekli tekrar eden özelliğe sahiptir. Tek yönlü olan bu masaj, aşağıdan yukarı kalbe doğru olan hareketle yapılmaktadır.

Lenf Drenaj (Pressoterapi) Ne Gibi Durumlarda Uygulanır?

• Bazı hastalıkların ardından vücutta ödemlerin meydana gelmesi
  • Bacak ve basen bölgesine selülit oluşumu
  • Kişinin zayıflama amacı gütmesi
  • Hamilelik döneminde oluşan varisler
  • Kişinin vücudunda çeşitle sebeplerden dolayı toksinlerin birikmesi ve bu toksinlerin atılamaması gibi durumlarda kullanılır.

Gördüğünüz üzere Lenf Drenaj uygulaması kişinin vücudunda rahatsızlık duyduğu pek çok sorundan kurtulmasına yardımcı bir tedavi yöntemidir.

Lenf Drenaj Masajının Faydaları Nelerdir?

Uygulamanın en önemli avantajı lenfatik dolaşımı hızlandırması ile birlikte kan dolaşımını arttırmasıdır. Böylece hücrelere daha yoğun oksijen ulaştırılmakta ve cilt dokusunu canlandırmaktadır. Hücrelere daha fazla oksijen taşınması metabolizmayı hızlandırır ve kilo vermeye yardımcı olur.

Ayrıca selülit problemine yol açan dokular arasında birikmiş yağların lenf sistemine katılarak vücuttan atılmasında da etkin rol oynamaktadır. Böylece selülit görünümde belirli oranda azalma ortaya çıkmaktadır.

Lenf Drenaj Masajı Kaç Seans Uygulanır?

Lenf drenajın kaç seans uygulanması gerektiği doktor muayenesinde belirlenir. Genellikle 6-10 seans uygulanır. Seanslar haftada 1 ya da 2 kere uygulanabilir. Uygulama yaklaşık 30-45 dakika sürer.

Lenf Drenaj Masajından Sonra Nelere Dikkat Etmeliyim?

Lenf drenaj tedavisinin hiçbir yan etkisi bulunmamakla birlikte son derece keyif verici ve dinlendirici bir masajdır.

Tedavi, ödem ve toksinlerin vücuttan idrar yolu ile atılmasını hızlandırır. Dolayısıyla günde en az 2 litre su içmeniz, tuzdan ve tuzlu yiyeceklerden kaçınmanız önerilir.

Lenf Dolaşım Sistemi Neden Hızlanmalı?

Dünya Sağlık Örgütü, tüm insanları hareketli bir yaşam tarzı için teşvik ediyor. Bunun en temel nedeni ise lenf sistemini harekete geçirmek. Hareketsiz bir yaşamın çok sayıda hastalığın temel nedeni olduğunu biliyoruz. Spor, sık tempolu yürüyüşler ve benzeri aktiviteler bizi çok sayıda hastalıktan koruyor. Buna karşın hareketsiz bir yaşam tarzı, sigara kullanımı gibi etkenler lenf dolaşım sistemimizi sirküle edemememize, dolayısıyla da damarlarımızdaki zararlı maddeleri atamamamıza sebep oluyor. Kan damar sağlığımızı bu şekilde riske atıyoruz. Hem alkol ve sigara tüketen hem de hareketsiz bir yaşam tarzı benimseyen kişilerin lenf dolaşım sistemlerini harekete geçirmek büyük önem taşıyor. Bu sayede kan, kalp, damar hastalıklarını önlemiş, kan ile beslenmekte olan organlarımızı da koruma altına almış oluyoruz.

Lenf Drenaj Masajı Fiyatları

Lenf drenaj masajı fiyatları işlemin niteliği, seans sayısı ve uygulama bölgesinin büyüklüğüne göre değişir. Düşük fiyatlı uygulamalar uygun olmayan cihazlarla işlem anlamına gelebilmektedir. Bu nedenle uygulamanın kalitesi ve doktorun deneyimi önemli bir ayrıntıdır.

Lenf Drenaj Sık Sorulan Sorular

Evet, lenf drenaj vücudun tamamına uygulanabilir.

Hayır, lenf drenajın vücuda hiçbir zararı yoktur.

Hayır, lenf drenaj uygulamasının hiçbir yan etkisi bulunmaz.

Hayır, lenf drenaj uygulaması ağrılı, acılı bir uygulama değildir.