Tedavi Alanları Lazerli Tedavi

35-40 dk

-

-

Hamilelik ve aşırı kilo alma gibi durumlar sonrası karın, kol, kalça, göğüs, sırt ve omuzlarda cilt çatlakları meydana gelir. Dekolte bölgesinin, bacakların ve karnın çekiciliğine gölge düşüren bu izleri hafifletmek çok kolay. Günümüzde lazerle yapılan çatlak tedavileriyle artık daha genç, gergin ve pürüzsüz görünen bir cilt yapısına kavuşabilirsiniz.

Cilt Çatlakları Neden ve Nasıl Oluşur?

Cilt çatlakları genelde karın, kol, kalça, göğüs, sırt ve omuzlarda görülen uzun, ince ve dalgalı cilt izleridir. Vücut herhangi bir nedenle genişlediğinde cilt esnemediği zaman bu çatlaklar ortaya çıkar. Ciltte yeterli oranda kollajen bulunmaması da çatlak görünümüne neden olmaktadır. Çatlak oluşumunun nedenleri ise;

• Hızlı kilo alma ve ani büyüme,
  • Gebelik,
  • Vücut geliştirme,
  • Meme implant ameliyatı,
  • Cushing sendromu benzeri hastalıklar ve steroid ilaç alımı nedeniyle vücutta yüksek oranda steroid bulunması,
  • Cilt liflerini azaltıp olağandışı büyümeye sebep olan Marfan sendromu adı verilen genetik hastalıktır.

Cilt çatlakları özellikle gebelikte ortaya çıkar. Karın bebeğe yer açmak için büyüdüğünde cilt gerilir, yükselen hormanlar nedeniyle de cilt lifleri zayıflayarak çatlaklar ortaya çıkar.

Cilt Çatlakları Nasıl Tedavi Edilir?

Dermatoloji hekimleri çatlakları daha az görünür hale getirebilmek için çeşitli prosedürleri uygularlar. Bunlar:

• Radyo Frekans
  • Lazer Tedavisi
  • Kimyasal Soyma
  • Ultrason
  • Mikrodermabrazyon’dur.

Lazer tedavisinde ön plandaki yeni teknoloji ise fraksiyonel lazer sistemidir. Yalnızca cildin üst katmanına değil derin katmanlara da etki edip iyileştirebilen bu teknoloji birçok cilt sorununu ve kusurunu tedavi edebildiği gibi çatlakları da giderebilmektedir. Fraksiyonel lazer tedavisi cildin çevresindeki diğer dokulara zarar vermeden kendisini yenileyebilmesini ve yeniden kolajen üretimini arttırmasını sağlar. Yeni cilt hücreleri sayesinde kişinin cildi hasarsız ve homojen bir yapıya kavuşur. Çatlak izlerinin görünümü ise yüzde 50-60 arasında bir azalma gösterir. Amaçlanan sonuca ulaşabilmek için en az 3-5 seans gerekli olmaktadır. Seans aralıkları ise 4 hafta olacak şekilde planlanır.

Tedavi periyodu çatlakların ne boyutta olduğuna, hangi konumda bulunduğuna ilk oluşum süresine ve derinliğine göre şekillenmektedir. Yeni oluşan çatlaklar tedaviye en hızlı biçimde yanıt veren çatlaklardır.

Kimler Lazerle Cilt Çatlağı Tedavisi Yaptırmamalı?

Lazer yöntemi ile gerçekleştirilen çatlak tedavisinde fraksiyonel lazer teknolojisi kullanılmaktadır. Ciddi sağlık sorunları olmayan pek çok insan bu tedaviyi yaptırabilir. Fakat,

• Hamilelik sürecindeki kadınlara
  • Hamilelik ihtimali bulunanlara
  • İşlem bölgesinde enfeksiyon sorunu yaşayan hastalara
  • Herpes hastalarına
  • Kanser hastalarına
  • Sivilceleri için isotretinoin tedavisi gören kişilerde eğer tedavinin üzerinden 6 ay geçmemişse
  • Risk teşkil edebilecek bazı hormon veya ilaç kullanmaya devam eden kişilere uygulanması sakıncalı olabilir. Bu yüzden bu kişiler için lazerle çatlak tedavisi önerilmez.

Lazerle Çatlak Tedavisi Nasıl Yapılır?

Çatlak tedavisinin en etkili yöntemi Co2 fraksiyonel lazerdir. Bu tedavide, ısının etkisinden yararlanarak kollajenler kısaltılır ve kollajen sıkılaşması sağlanır. Kollajen ve elastik liflerinin üretimi ile birlikte deri kendi kendini yeniler. Böylece vücuttaki çatlak görünümü azalır.

Uygulama esnasında özel bir hazırlığa gerek duyulmaz. Uygulamadan önce cilt temizliği yapılıp topikal etkili anestezik krem sürülür. Genel anesteziye gerek duyulan, ağrılı bir işlem değildir. Lazer tedavisi hızlı ve konforludur.

Yüksek dalga boyuna sahip olan Co2 lazer yöntemi derinin soyulmasına yardımcı olduğu için çatlak tedavisinde etkili bir sonuç yaratır. Co2 fraksiyonel lazer tedavisini mezoterapi tedavisi ile kombine ederek daha etkili ve hızlı sonuçlar alabilirsiniz.

Lazerle Çatlak Tedavisi Kaç Seans Uygulanır?

Seans sayısı uzman doktor muayenesinde belirlenir. Seans sayısı; tedavi edilecek bölgenin yerine ve kişisel özelliklere bağlı olarak değişmekle birlikte genellikle ortalama 4-6 seanstır.

Seans araları 6-8 hafta olmalıdır. Tedavinin son etkisi 3 ay sonra ortaya çıkar. Çünkü kollajen üretiminin tamamlanması 3-6 ay içinde gerçekleşir.

Lazerle Çatlak Tedavisi'nin Yan Etkisi Var Mı?

Co2 fraksiyonel lazer tedavisi mutlaka uzman hekim tarafından uygulanmalıdır. Yanlış lazer tedavisinde cildinizde leke oluşabilir ve iyileşme dönemi uzayabilir. Uygulama sonrası, birkaç gün ciltte kızarıklık ve minik kabuklanmalar oluşur. Bu süreç normaldir. Cildin kabuklanması beklenen ve istenen bir sonuçtur. Önemli olan kabukların kendiliğinden düşmesine izin vermek ve doktorun önerdiği kremlerle cildi sık sık nemlendirmektir.

Çatlak Tedavisi Öncesi Sonrası

Tedavi öncesinde cildin üzerinde beyaz çizgiler bulunur. Tedavinin ardından ise elastikiyetini yeniden kazanan cildimizde bu beyaz çizgiler tamamıyla yok olur. Çatlak tedavisi sayesinde önceden sarkma yaşayan deri, eskisine kıyasla daha sıkı ve gergin bir görünüm kazanır.

Lazerle Çatlak Tedavisi Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Tedavi sırasında soğuk kompres uygulaması yapılır. Tedavinin ertesi günü ılık duş alınabilir. Cilt temiz tutulmalı, günde birkaç kez uzman doktorun önerdiği kremler sürülüp nemlendirilmeli ve güneş ışınlarına maruz kalınacaksa güneş koruma kremleri sürülmelidir. Birinci gün uygulama alanları kızarır, ardından 4-5 günde dökülen minik kabuklanma dönemi başlar. Uzman doktorun önerisi boyunca cilt nemlendirilmeye devam edilmelidir.

Çatlak Tedavisinde Kesin Çözüm Var Mı?

Çatlak tedavilerinde ilk olarak risk faktörleri saptanmaktadır. Eğer fizyolojik olarak hızlı kilo değişimlerine müsait bir evredeyseniz bunu hekiminize belirtmeniz gerekir.

Bu noktada asıl hedef kolajen liflerindeki azalmanın önüne geçmektir. Lif yapımını yeniden uyarmak, damar görünümünü azaltmak, vücudun nem dengesini sağlamak ve kaybedilen elastikiyeti yeniden kazandırmak gerekir. Uygulama çoğu vakada kesin çözüm sunar. Önemli olan kendi durumunuza en uygun yöntemin seçilerek uygulanmasıdır.

Çatlakların Sık Görüldüğü Yerler

İnsan bedeninde çatlaklara en çok rastladığımız bölgeler karın, bel ve göğüslerdir.

Bel Çevresi Çatlakları

Bel çevresi ve belin üst bölgesinde meydana gelen çatlaklar hemen her yaşta oluşabilir. Cinsiyet fark etmeden hem kadın hem erkeklerde gördüğümüz bu çatlakların en temel nedeni kısa zaman dilimleri içinde dengesiz kilo değişimleridir. Bu tür çatlakları önleyebilmek için beslenme alışkanlıklarını düzeltmek, hızlı kilo değişimlerinden kaçınmak, kilo verirken sıkılaştırıcı egzersizler yapmayı ihmal etmemek gerekir.

Göğüs Çatlakları

Göğüsleri saran cilt dokusu vücudun diğer bölgelerine göre daha ince ve hassas yapılıdır. Bu bölgede oluşan çatlaklar, ergenlik döneminde ortaya çıkar. Bunun dışında doğum yapan kadınlarda doğum sonrasında göğüs çatlaklarıyla karşılaşabiliyoruz.

Karın Çatlakları

Karın bölgesinde oluşan çatlaklar hamilelik sürecinde ortaya çıkar. Karın yüzeyindeki genişlemeler belli bir yıpranmaya neden olur. Sonrasında da esnekliğini yitirir.

Lazerle Çatlak Tedavisi Fiyatları

Lazerle çatlak tedavisi fiyatları seans sayısı, çatlağın yeri, büyüklüğü ve derinliğine bağlı değişmektedir. Düşük fiyatlı uygulamalar uygun olmayan cihazlarla işlem anlamına gelebilmektedir. Bu nedenle uygulamanın kalitesi ve doktorun deneyimi önemli bir ayrıntıdır.

Lazerle Çatlak Tedavisi Sık Sorulan Sorular

Çatlak oluşumunu en çok tetikleyen durum kişinin yaşadığı hamilelik sürecidir. Zira kadınlar bu dönemde ani şekilde kilo alırlar. Vücudun yapısı ise bu kadar kilo almayı onarmakta zorlanır. Bu da çatlakları meydana getirir. Doğumun ardından, oluşan bu çatlakların görünürlüğü ve belirginliği de artmaktadır. Kadınların en büyük kabusları arasında yer alan hamilelik sonrası çatlaklara karşı en etkili çözüm ise lazer tedavileridir.

Evet, çatlak problemi sadece kadınlarda değil erkeklerde de görülür. Özellikle ergenlikte hızlı büyüme ve hormonal değişiklikler nedeniyle erkeklerde de çatlaklar oluşabilmektedir. Bunun yanında fazla kilolu erkeklerde deri fazla gerildiği için glukokortikoid hormonu nedeniyle çatlaklar oluşmaktadır.

Toplumda çatlak oluşumunu önlediği ileri sürülen yağ veya kremler gerçekte fazla işe yaramaz. Çünkü krem ve serumlar cildin üst tabakasına etki eder. Alt tabakasına etki etmez. Çatlaklar bu alt tabakada oluştuğu için kremler bu çatlaklara ulaşamaz.

Hayır, işlem öncesi uygulama bölgesi anestezik krem sürülerek uyuşturulur. Bu nedenle işlem esnasında hasta ağrı hissetmez.

İnsan bedeninde aşırı miktarda kilo değişimlerinden kaynaklı olarak meydana gelen deformasyonlara çatlak adını veriyoruz. Bu çatlaklar ilk oluştuklarında kırmızı renkli olurken sonrasında ise mor renge doğru bir dönüşüm süreci ilerler. Sürecin ilerleyen safhalarında ise beyazlaşabilirler. Çatlakların rengi tedavi yöntemine karar verirken de dikkat edilen unsurlardan biridir. Uygulanması gereken lazer yönteminin hangisi olduğunu çatlağın rengini de değerlendirerek belirleriz. Kullanılan kozmetik ürünler çatlakları gidermek için yeterli olmaz. Kesin çözüm ise ancak lazer tedavisi ile mümkündür. Bu yüzden rengi ne olursa olsun çatlakları ile vedalaşmak isteyenler lazer tedavisine başvurmak durumundadır.