Medya Blog
Genç Cildin Sırrı: Peeling

Genç Cildin Sırrı: Peeling

Genç ve pürüzsüz bir cilt için cilt bakımına özen göstermek gerekir. Cildin erken yaşlanmasını engellemek için sağlıklı ve dengeli beslenmek, stresten uzak durmak, bol su tüketmek, cildi güneş ışınlarından korumak ve uygun bir cilt bakımı yapmak önemlidir.

Cilt bakımında en önemli işlemlerden biri ise peeling. Dr. Lida Çiteli, peelingin faydalarını sizler için derledi.…

Cilt Tonunu Eşitler

Sivilce, siyah nokta veya güneş ışınları ciltte lekeye neden olabilir. Peeling cilt lekelerini açabilir ve cilt tonunu eşitler. Profesyonel peelinglerin yanı sıra evde yapılan doğal peelingler de ciltteki lekeleri giderebilir.

Ölü Hücreleri Temizler

Ciltte biriken ölü hücreler cildin nefes almasını engeller ve gözeneklerin tıkanmasına neden olur. Gözenekler tıkandığında olduğundan daha geniş ve büyük görünür. Ayrıca kir ve toz, cilt yüzeyinde daha kolay birikir. Peeling, cildin tüm katmanlarına nüfuz eder ve ölü hücreleri temizleyerek, cildin daha pürüzsüz ve canlı görünmesini sağlar.

Erken Yaşlanmayı Önler

Cilde gerekli özen gösterilmediğinde kırışıklıklar ve ince çizgiler daha erken yaşlarda ortaya çıkmaya başlar. Cildin hızlı yaşlanmasının nedenlerinden biri cilt yüzeyinde biriken ölü hücrelerdir. Ölü hücreler gözenekleri tıkayarak, cilt kusurlarına yol açar. Haftada 1 veya 2 defa cilde peeling uygulamak, cildin elastikiyetini geri kazandırır ve daha sağlıklı bir cilt ortaya çıkarır.

Derinlemesine Cilt Temizliği

Gün boyu ciltte biriken yağ, toz ve kir gözenekleri tıkayarak cildin nefes almasına engel olur. Peeling, yağ, kir ve makyaj kalıntılarını derinlemesine temizleyerek, gözenekleri açar.

Sosyal Medyada Paylaş