Kimyasal Peeling

15-20 dk

-

-

Kimyasal peeling, daha canlı, parlak ve pürüzsüz bir cilt için en çok tercih edilen işlemlerden biridir. Cildin yenileme özelliğinin kullanıldığı bu uygulama ile cilt sorunları giderilir, ölü hücreler cilt yüzeyinden uzaklaştırılarak daha canlı, parlak ve pürüzsüz bir cilt görünümü elde edilir.

Kimyasal Peeling Nedir?

Deride kontrollü hasar oluşturarak cildi canlandırma ve gençleştirme işlemidir. Amaç, deride istenen seviyeye kadar hasar oluşturmak ve rejenerasyonun etkisi ile ortaya çıkan kolajen ve elastin üretimiyle leyzonları tedavi etmektir. Kimyasal peeling işlemi derinin üst, ortaya veya derin tabakasına uygulanır. İşlem esnasında uygulanan kimyasal asit nedeniyle yüzeyel denilen üst tabakada soyulmalar meydana gelir. Bu soyulmalar sonrası cilt yenilenerek daha sağlıklı ve güzel bir cilt görünümü elde edilir.

Kimyasal peeling işleminde en çok kullanılan kimyasal ajanlar ise;

• Alfa hidroksi asitler (AHA)
  • Salisik asit (BHA)
  • Trikloroasetik asit (TCA)
  • Jessner solüsyonu ve kombinasyonlarıdır.

Kimyasal Peeling Neden Uygulanır?

Kimyasal peeling işlemleri günümüzde dermatokozmetolojide olduğu gibi birçok dermatolojik hastalığın tedavisinde de kullanılmaktadır. Oldukça kolay bir uygulama olan kimyasal peeling işlemiyle güneş, yanık veya herediter faktörler nedeniyle deride oluşan ince kırışıklıklar, lekeler, çiller, melazma denilen hormonal veya gebelik lekeleri, kanser potansiyeli taşıyan kabuklu kızarıklıklar veya yüzdeki koyu renk lekeler iyileştirilebilmektedir.

Kimyasal peeling ayrıca, rozase ve akne durumlarını iyileştirir, akne izlerinin düzeltir, cildin yağlanmasını ve gözeneklerin azalmasına yardım eder.

Kolajen dokusunun azalması ve elastin liflerdeki bozulma sonucu ortaya çıkan inci çizgiler ve kırışıklıkları giderir, soyulma nedeniyle cilt daha genç, parlak, pürüzsüz, lekesiz ve canlı bir görünüm kazanır.

Kimyasal Peeling Hangi Cilt Sorunlarında Uygulanır?

Kimyasal peeling işlemi;

• Melasma,
  • Akre skarları,
  • Akne vulgaris,
  • Fotoyaşlanma,
  • Seboreik keratoz,
  • Senil lentigo,
  • Aktinik keratoz,
  • Periorbital ve postlezyonel hiperpigmentasyon gibi sorunlarla karşılaşıldığında tercih edilen bir işlemdir.

Kimyasal Peeling Nasıl Uygulanır?

Kimyasal peeling işlemi hastalığın seviyesine göre;

• Yüzeyel kimyasal peeling,
  • Orta Derinlikte kimyasal peeling,
  • Derin kimyasal peeling olarak üç şekilde yapılır.

Yüzeyel Kimyasal Peeling

Kimyasal peeling işlemi derinin en üst tabakasını (epidermis) hedefler. İşlem öncesi uygulama bölgesi temizlenir ve işleme başlanır. İşlem esnasında hafif yanma, batma veya kızarıklık oluşabilir. Bu etkiler geçicidir ve bir süre sonra ortadan kaybolur. Yüzeyel kimyasal peeling işlemi ile ince kırışıklıklar, akne, cilt tonu eşitleme ve cilt kuruluğu gibi sorunlar başarıyla giderilir. Genelde 1-4 hafta aralıklarla 4-8 seans yapılmaktadır.

Orta Derinlikte Kimyasal Peeling

Orta derinlikte kimyasal peeling işleminde derinin en üst tabakası (epidermis) ile orta tabakası (üst dermiş) hedeflenir. İşlem öncesi uygulama bölgesi anestezik kremle uyuşturularak işlem yapılır. Deride derin bir soyma etkisi görülür. İşlem sonrası kızaran deri kabuklanıp soyulur. Daha sonra daha sağlıklı bir cilt görünümü oluşur. Genelde 2-4 ay aralıklarla 2-4 seans yapılmaktadır.

Derin kimyasal Peeling

Derin kimyasal peeling işlemi epidermis, orta dermisve dermiste uygulanır. İşlem öncesi uygulama bölgesi temizlenir. İşlem cildin en alt tabakasına yapıldığı için iyileşme süreci de daha uzundur. Genelde tek seans olarak yapılan bu işlem sonrası cilt istenen genç ve parlak görünüme kavuşur.

Kimlere Kimyasal Peeling Uygulanmaz?

Kimyasal peeling işlemleri;

• Uygulama bölgesinde uçuk veya açık yara olanlarda,
  • Gebe veya emziren kadınlarda,
  • Aspirin alerjisi olanlarda,
  • Kan sulandırıcı ilaç kullananlarda,
  • Doğum kontrol hapı kullananlarda,
  • Son 1 yılda kimyasal peeling yaptıranlarda,
  • Son 1 yılda ameliyat geçirmiş kişilerde,
  • Cildi koyu renk olanlarda,
  • Yoğun güneşe maruz kalanlarda,
  • Hipertrofik skar ve keloid hikayesi bulunanlarda,
  • Radyoterapi gören veya görmüş kişilerde uygulanmamalıdır.

Kimyasal Peeling Ne Kadar Sürer?

Kimyasal peeling işlemlerinin süresi uygulama bölgesinin büyüklüğüne bağlı olarak 30-60 dakika arasında değişmektedir.

Kimyasal Peeling Nasıl Temizlenir?

Kimyasal peeling işleminden sonra cildin temizliğinde özel solüsyonlar kullanılmalıdır. Sprey formunda olan solüsyonlar yüze sıkılır ve bu madde köpürmeye başlar. Daha sonra ciltte kimyasal madde kalmayıncaya kadar silinir. Gerekiyorsa işlem tekrar edilir.

Kimyasal peeling sonrası cilt temizlendikten sonra besleyici krem sürülmesi gerekir. İşlem sonrası güneşe çıkılacaksa güneş kremine de ihtiyaç duyulur.

Kimyasal Peeling Fiyatları

Kimyasal peeling fiyatları seans sayısına ve kullanılan yönteme göre değişebilmektedir. Düşük fiyatlı uygulamalar kalitesiz ürün anlamına gelebilmektedir. Bu nedenle ürünün kalitesi ve doktorun deneyimi önemli bir ayrıntıdır.

Kimyasal Peeling Sık Sorulan Sorular

Hayır, ağrılı bir işlem değildir. Kimyasal peeling işlemi öncesi uygulama yapılacak bölge anestezik krem sürülerek uyuşturulur. Bu nedenle işlem esnasında ağrı hissedilmez. Ancak bazı durumlarda cilt üzerinde hafif veya orta düzeyde yanma hissi oluşabilmektedir.

Kısa süreli yan etkiler olabilmektedir. Bir süre sonra kendiliğinden geçmektedir. Bu etkiler ise;

• Cilt renginin açılması ve ciltte kızarıklık oluşması,
  • Boyunda peeling çizgisi oluşması,
  • Hassas ciltli hastalarda alerjik reaksiyon veya kimyasal yanıktır.

Kimyasal peeling, diğer cilt bakım yöntemlerine göre biraz daha pahalı olabilmektedir. Fiyatlar seans sayısına ve kullanılan yönteme göre değişebilmektedir. Düşük fiyatlı uygulamalar kalitesiz ürün anlamına gelebilmektedir. Bu nedenle ürünün kalitesi ve doktorun deneyimi önemli bir ayrıntıdır.

Kimyasal peeling işlemlerinde yapılacak seans sayası kişiden kişiye göre değişiklik gösterir. Vakaya, hangi tür peeling uygulanacağına bağlı olarak farklılık gösterir. Seansların süresi ise uygulama bölgesinin büyüklüğüne göre 30-60 dakika arası değişmektedir.

• Yüzeysel kimyasal peeling işlemleri 4-8 seans, 2-4 hafta aralıklarla,
  • Orta derinlikteki peeling işlemleri 2-4 seans, 2-4 ay aralıklarla,
  • Derin peeling işlemleri ise genelde tek seansta yapılmaktadır.

Kimyasal peeling işlemlerinin sonbahar veya kış aylarında yapılması daha uygundur. Çünkü işlem sonrası güneşten korunmak gerekir. Güneşin etkisinin fazla olduğu yaz aylarında ise bu işlemden kesinlikle kaçınmak gerekir.