Cihazlar
Ozon Terapi Cihazı

Ozon Terapi Cihazı

Ozon Gazı günümüzde başta dolaşımla ilgili hastalıklar olmak üzere enfeksiyonlarda, romatizmal hastalıklarda, yaşlanma karşıtı tedavilerde ve Covid hastalığında etkili bir şekilde kullanılmaktadır.

Yaşlanma ile birlikte artan kırışıklıkların tedavisinde oldukça başarılı olan sonuçlar veren Ozon Terapisi Cihazı, kılcal damarlarda kan yoğunluğunu artırarak oksijensiz kalan hücreleri yeniler. Bunun sonucunda da hücresel gençleşme sağlanarak daha parlak ve pürüzsüz bir cilt elde edilir.

Ozon Terapi Cihazı Nedir?

Ozon gazı, bağışıklık sistemini uyararak vücutta ortaya çıkan hastalıkları tedavi eder. Ozon terapi cihazı da ozon gazı ile hastalıklarının terapisinde kullanılır. Muayenehanemizde kullanılan ozon terapisi cihazı, hücre yenilenmesini hızlandırır, kırmızı kan hücrelerinin oksijen taşıma kapasitesini ve elastikiyetini, kanın akışkanlığını artırarak kandaki oksijen azlığı sorununu giderir. Bunun sonucunda da damarlar genişler ve damar tıkanıklarının önüne geçer.

Ozon Terapi Cihazı Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılır?

Ozon tedavisi başta dolaşımla ilgili hastalıklarda kullanılsa da günümüzde yaşlanma karşıtı tedavilerde, enfeksiyonlarda, romatizmal hastalıklarda, covid hastalığında etkili bir şekilde kullanılmaktadır.

Anti Aging Yaşlanma Karşıtı Bakım

Yaşlanma ile birlikte vücutta kan dolaşımı zayıflar, bunun sonucunda da bazı bölgelerdeki hücreler yeterli oksijeni alamaz. Oksijensiz kalan hücreler ise canlılığını kaybederek kurur. Bu durum özellikle ciltte kırışıklıklara yol açar.

Ozon tedavisi vücutta kan dolaşımını sağlayarak kılcal damarlarda kan yoğunluğunu artırır, hücreleri oksijen yönünden zengin kan ile besleyerek hem hücre yenilenmesini sağlar hem de canlılığını kaybeden hücreleri deriden uzaklaştırarak yeni hücre oluşumunu sağlar. Böylece anti aging özelliğiyle hücresel gençleşmeyi sağlar, yaşlanmayı geciktirir.

Otoimmün Hastalıklar

Fibromiyalji gibi otoimmün hastalıkların tedavisinde ozon tedavisi yoğun olarak kullanılmaktadır. Otoimmün hastalıklarda vücut kendi doku ve hücrelerini yabancı olarak algılar ve saldırıya başlar. Bunun sonucunda da dokularda iltihabi reaksiyonlar ortaya çıkar. Otoimmün hastalıklardan biri olan Fibromiyalji durumunda kronik yorgunluk, kas ağrısı, uyku bozukluğu, dil ve hafıza gibi bilişsel işlevlerde gerileme belirtileri görülür. Bu da yaşam kalitesini düşürür.

Ozon tedavisi de bu tür durumlarda vücudun savunma mekanizmasını uyararak bağışıklık sistemini güçlendirir. Böylece fibromiyalji ve romatizmal hastalıkları bütüncül olarak tedavi eder.

Kronik Kas Yorgunlukları

Kas-iskelet sistemi hastalıklarında da ozon tedavisi kullanılmaktadır. Ozon tedavisi ile endorfin salınımı uyarılır, antinosiseptif sistem aktivite edilerek kas hücrelerindeki ödem azaltılır, kas ağrıları hafifletilir. Kas sisteminde etkili olan süperoksit radikalleri azaltan, sitokin salınımını düzenleyen ve prostaglandini düzenleyen ozon tedavisi, böylece kaslardaki iltihabi oluşumları da ortadan kaldırır. Ozon tedavisi, akut yaralanmalar ve kronik kas yorgunluklarında etkili bir tedavidir.

Covid ve Post Covid Tabloları

Ozon tedavisinin antiviral etkileri de oldukça fazladır. Bu nedenle Covid 19 gibi yaygın enfeksiyon hastalıklarının tedavisinde yoğunlukla kullanılmaktadır. Covid vakalarında görülen baş dönmesi, yorgunluk, nefes darlığı, halsizlik, eklem ağrısı, atat ve koku duyularının zayıflaması, unutkanlık, çarpıntı hissi gibi şikâyetleri de kısa sürede ortadan kaldırır.

Ozon Terapi Cihazının Faydaları Nelerdir?

Ozon tedavisi;

• Kan dolaşımını hızlandırır, hücre ve dokuları besler,
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir, hastalıklara karşı vücut daha dirençli olur,
  • Kan ve lenf sistemini temizler,
  • Damarları yeniler, tansiyonu düzenler,
  • Derinin ikinci bir akciğer sistemi veya üçüncü bir böbrek gibi çalışmasını sağlar,
  • Daha temiz, yumuşak ve gençleşmiş bir cilt oluşturur,
  • Kaslardaki toksinleri temizleyerek kasları gevşetir, yumuşatır ve esnekliği artırır,
  • Beyin fonksiyonlarına faydalıdır, hafızayı kuvvetlendirir,
  • Depresyon ve sıkıntıyı ferahlatır,
  • Stres hormonu olan adrenalini okside ederek sakinlik sağlar, depresyon kaynaklı gerginliği giderir.
  • Eklem ağrılarına ve kas rahatsızlıklarına iyi gelir,
  • Hormon ve enzim üretimini normale döndürür.