Saç PRP

30-40 dk

-

-

Yoğun ve yıpratıcı stresli yaşamdan en çok etkilenen organlarımızdan biri de hiç şüphesiz saçlarımız. Erkek ve kadın fark etmeksizin hemen herkes saç dökülmesi sorunu yaşıyor. Kişinin kendi kanının kullanıldığı Saç PRP uygulaması saç dökülmesi tedavisinde en etkili yöntemlerden biri. Saç dokusunu onarıp, saç köklerini besleyen PRP uygulaması ile saçlarınız eskiden olduğu gibi daha canlı, parlak ve gür bir görünüm kazanabilir.

Saç PRP Nedir?

Kişinin kanında bulunan trambosit ve platelet hücrelerinin saç köklerine uygulanması ile yapılan, saç dökülmelerini önleyip saç tellerini canlandıran tedavidir. Bu işlem için kişiden alınan kan santrifüj ve mikrofiltrasyon yöntemleri kullanılarak trombosit ve platelet hücrelerden ayrılır. Ardından bu trombosit ve platelet hücreler yönünden zengin plazma saç kökü dokusuna enjekte edilir.

Saç PRP uygulaması, saçları seyrek ve zayıf olan kişilerin saçlarının yeniden canlı ve güçlü bir al almasını sağlar. Saç dökülmelerini önleyerek saç kaybının önüne geçer.

Saç PRP Nasıl Uygulanır?

Saç PRP tedavisinde kişinin kendi kanı kullanılmaktadır. Bu nedenle kişinin venöz kanı alınıp kandaki kırmızı hücreler santrifüj ve mikrofiltrasyon yöntemleri ile ayrıştırılır. Bu işlem ile trombosit ve platelet hücreleri yönünden zengin bir plazma elde edilmiş olur. Daha sonra bu plazma saç köklerine uygulanır. Dokuları yenileyen bu uygulama yaklaşık 30 dakika sürmektedir. Uygulama sonrası saç kökleri kendini onarmaya başlar.

Saç PRP Kaç Seans Yapılır?

Saç PRP tedavisi 4-6 seans arası sürmektedir. Problemin büyüklüğüne bağlı olarak 8 seansa kadar tedavi edilebilir. Seanslar arasındaki süre ise 2-4 haftadır. Tedavinin etkisini sürdürmesi için seanslar bittikten sonra yılda bir kez tekrarlanması gerekir.

Saç PRP Neden Uygulanır?

Saç PRP tedavisi, ince telli ve güçsüz olan saç tellerini besler, saç köklerini canlandırarak saç dökülmelerinin önüne geçer. Saç dökülmesi sorunu yaşayan, saçları cansız olan kişiler için etkili bir tedavi yöntemidir.

Saç PRP Tedavisi Saç Dökülmesini Önler Mi?

Saç PRP uygulaması, kök hücre prensibinden yola çıkılarak geliştirilmiş bir tedavi yöntemidir. Günümüzde yapılan araştırmalar, Saç PRP uygulamasının saç dökülmesini yavaşlatıp durdurduğu, doğal saç büyümesini destekleyerek daha canlı, parlak ve gür bir saç yapısı oluşturduğunu ortaya koymaktadır.

Saç PRP Çıkarır Mı?

PRP tedavisi saç dökülmesi problemi yaşayanlar, saç telleri güçsüz olanlar için etkili bir tedavi yöntemidir. Ancak hiç saçı olmayan kişilerde saç çıkarmaz. Yani var olan saçların canlanması ve uzamasında etkilidir.

Saç PRP Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

Saç PRP uygulaması, zayıflamış ve incelmiş saç tellerini onarır, saç köklerini kalınlaştırarak daha hacimli olmalarını sağlar. Saç PRP’nin başlıca faydaları;

• Saç dökülmelerini önler
  • Saç dokusunu onarır
  • Uyuyan saç köklerini canlandırarak saç tellerini kalınlaştırır
  • Saç folikülü canlılığını artırır

PRP Saç Tedavisinin Yan Etkisi Var Mı?

Saç PRP tedavisinin hiçbir yan etkisi yoktur. Çünkü bu işlemde kişinin kendi kanı kullanılır. İşlem nedeniyle herhangi bir alerji, deride kızarma, morarma ve şişlik de olmaz.

Saç PRP Tedavisi Fiyatları

Saç PRP tedavisinin fiyatları uygulama bölgesinin büyüklüğü, işlemin niteliği, yapılacak seans sayısına bağlı olarak değişmektedir. Düşük fiyatlı uygulamalar uygun olmayan cihazlarla işlem anlamına gelebilmektedir. Bu nedenle uygulamanın kalitesi ve doktorun deneyimi önemli bir ayrıntıdır.

Saç PRP Sık Sorulan Sorular

Saç PRP tedavisinin etkisi 2. Aydan itibaren görülmeye başlar. Bu süre, kişiye ve sorunlu bölgenin büyüklüğüne göre değişmektedir.

Saç PRP tedavisi, saç kökleri sağlam olan ancak saç dökülmesi yaşayan kişiler için uygun bir tedavidir. Bu kişiler saç dökülmesi olmasına rağmen kel değildirler. Bu nedenle ne kadar erken Saç PRP yaptırırlarsa o kadar iyi olmaktadır.

Saç PRP tedavisi;

• Kanama bozukluğu olan
  • Trambosit sayısı ve fonksiyonu yetersiz olan kişilere uygulanmamaktadır.

Hayır, ağrılı bir işlem değildir. Uygulama öncesi işlem bölgesi anestezik solüsyonlar kullanılarak uyuşturulur. İşlem esnasında da çok küçük iğneler kullanıldığı için ağrı hissedilmez.

Saç PRP uygulaması sonrası ilk 24 saatte saçlar yıkanmamalı ve saç şekillendirici kullanılmamalıdır.