Saç PRP

30-40 dk

-

-

Yoğun ve yıpratıcı stresli yaşamdan en çok etkilenen organlarımızdan biri de hiç şüphesiz saçlarımız. Erkek ve kadın fark etmeksizin hemen herkes saç dökülmesi sorunu yaşıyor. Kişinin kendi kanının kullanıldığı Saç PRP uygulaması saç dökülmesi tedavisinde en etkili yöntemlerden biri. Saç dokusunu onarıp, saç köklerini besleyen PRP uygulaması ile saçlarınız eskiden olduğu gibi daha canlı, parlak ve gür bir görünüm kazanabilir.

Tarihten Bugüne Saç Tedavisi

Saç dökülmeleri özellikle erkek bireylerin tarihin eski çağlarından beri çözüm aradığı bir sorun. MÖ 1500’lü yıllardan kalan ve bilinen ilk tıbbi belge olarak kabul edilen Ebers Papirüsü, saç dökülmesine çare olabilecek formüller içeriyor. Yani saç dökülmesi insanlık kadar eski bir problem. Yine MÖ 100’lü yıllarda yaşamış olan ve tarihte büyük iz bırakan Roma İmparatoru Gaius Julius Sezar, maceralı yaşantısı boyunca ayak bastığı her coğrafyada (Mısır’dan Yunanistan’a, Galya’dan Germen topraklarına kadar) saç dökülmesinin çaresini aramış ancak bulamamıştır. Roma imparatorlarının ve senatörlerinin defne yaprağından yapılan taçları kafalarına takma sebebinin dökülen saçlarını kamufle etmek olduğu bile söylenir. Ancak günümüzde eski formüllere veya defne yaprağına ihtiyacımız yok.

Saç ektirmek gibi kalıcı çözümler bir yana Saç PRP ve saç mezoterapisi gibi saçımızı güçlendiren, sağlıklı şekilde uzamasını sağlayan tedaviler sayesinde Roma İmparatorlarından bu konuda daha şanslıyız.

Saç Kaybının Nedenleri

Saçlarımız kimi zaman dengesiz ve yetersiz beslenmenin sonucunda, kimi zaman aşırı miktarlarda kozmetik ürün kullanımına bağlı olarak kimi zaman da ilerleyen yaş, genetik faktörler veya stres gibi nedenlerden dolayı yıpranır, zayıflar ve dökülür.

Saç tellerini korumak için üretilen çoğu ürün saç tedavisinde yeterince etki göstermez. Özellikle de erkeklerde dökülen saçlar için kimi zaman saç ekimi tek seçenek olabilir. Saç PRP uygulaması mevcut saçlarımızı korumak, güçlendirmek ve sağlıklı şekilde uzamalarını sağlamak için en ideal uygulamalardan biridir.

Saç PRP Nedir?

Kişinin kanında bulunan trambosit ve platelet hücrelerinin saç köklerine uygulanması ile yapılan, saç dökülmelerini önleyip saç tellerini canlandıran tedavidir. Bu işlem için kişiden alınan kan santrifüj ve mikrofiltrasyon yöntemleri kullanılarak trombosit ve platelet hücrelerden ayrılır. Ardından bu trombosit ve platelet hücreler yönünden zengin plazma saç kökü dokusuna enjekte edilir.

Saç PRP uygulaması, saçları seyrek ve zayıf olan kişilerin saçlarının yeniden canlı ve güçlü bir al almasını sağlar. Saç dökülmelerini önleyerek saç kaybının önüne geçer.

Saç PRP İle İlgili Bilinmesi Gerekenler

• Genç yaştaki insanlarda güven içerisinde saç PRP yaptırabilirler. 18 yaşını doldurmuş ve saç dökülmesi yaşayan bütün bireyler için uygun bir işlemdir.
  • Sadece erkekler için değil kadınlar için de son derece başarılı sonuçlar doğuran bir tedavidir.
  • Maliyet ve fayda kıyaslaması ile bakılacak olursa Saç PRP son derece bütçe dostu bir tedavi metodudur.
  • Saç PRP uygulamasının olumlu etkilerini görmek bir miktar zaman alacaktır. Bu yüzden sabırlı olunması gerekir.

Saç PRP Tedavisi Nasıl Etki Eder?

PRP 20’den fazla büyüme faktörünün yüksek seviyede konsantre edilmiş hallerini içinde barındırır. Saçlarımızın yeniden uzamasını tetikleyen bu faktörler arasında trombosit kaynaklı büyüme faktörü, epidermal büyüme faktörü, vasküler endotelyal büyüme faktörü gibi çok sayıda bileşen mevcuttur. PRP içerisinde bulunan bu büyüme faktörleri, saç folikülü çıkıntı noktasının kök hücreleri ve ilgili dokularınca ifade edilen reseptörlerine bağlanır. Ve neticesinde saçların tekrardan büyümesini tetikler.

Saç PRP Tedavisi Hangi Durumlarda Uygulanır?

Saç PRP tedavisinin temel amacı halihazırda var olan saçların dökülmesini engelleyip güçlendirmektir. Eğer saçlarınız büyük ölçüde dökülmüşse sizin için doğru seçenek saç ekimi operasyonu ile birlikte PRP tedavisi yaptırmaktır. Saç ekimi ve PRP uygulamasını birlikte yaptıranlarda yeniden saç dökülmesi problemi ile karşılaşmıyoruz. Saç PRP saçlarınızı daha sağlıklı hale getirir. Sağlıklı saçlar ise dökülmez. İncelen ve gücünü yitiren saç telleriniz varsa geç kalmadan saç PRP tedavisine başvurabilirsiniz.

Saç PRP Nasıl Uygulanır?

Saç PRP tedavisinde kişinin kendi kanı kullanılmaktadır. Bu nedenle kişinin venöz kanı alınıp kandaki kırmızı hücreler santrifüj ve mikrofiltrasyon yöntemleri ile ayrıştırılır. Bu işlem ile trombosit ve platelet hücreleri yönünden zengin bir plazma elde edilmiş olur. Daha sonra bu plazma saç köklerine uygulanır. Dokuları yenileyen bu uygulama yaklaşık 30 dakika sürmektedir. Uygulama sonrası saç kökleri kendini onarmaya başlar.

Saç PRP Neden Uygulanır?

Saç PRP tedavisi, ince telli ve güçsüz olan saç tellerini besler, saç köklerini canlandırarak saç dökülmelerinin önüne geçer. Saç dökülmesi sorunu yaşayan, saçları cansız olan kişiler için etkili bir tedavi yöntemidir.

Saç PRP Kaç Seans Yapılır?

Saç PRP tedavisi 4-6 seans arası sürmektedir. Problemin büyüklüğüne bağlı olarak 8 seansa kadar tedavi edilebilir. Seanslar arasındaki süre ise 2-4 haftadır. Tedavinin etkisini sürdürmesi için seanslar bittikten sonra yılda bir kez tekrarlanması gerekir.

Saç PRP Uygulamasından Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler

• İlk bir gün saç derisine dokunmamak
  • Bir hafta öncesinden antienflamatuar ilaçların kullanımını bırakmak
  • İlk üç günlük süre zarfında ağır egzersizlerden ve güneş ışınlarından kaçınmak
  • Üç gün kafa derisinin aşırı sıcak veya aşırı soğuk su ile temas etmemesini sağlamak. Sauna, sıcak veya soğuk banyodan uzak durmak
  • İşlem öncesinde ve sonrasında üç gün süresinde sigara ve alkollü içecek tüketiminden uzak durmak.

Saç PRP Tedavisinin Riskleri Var Mı?

Saç PRP tedavisinde kişinin kendi kanı çeşitli işlemlerden geçirilir ve sonrasında saç bölgesine enjekte edilir. Yani herhangi bir ilaç veya yabancı madde barındırmaz. Bu da herhangi bir yan etki veya alerjik reaksiyon riski olmadığı anlamına gelir.

Saç PRP Tedavisi Saç Dökülmesini Önler Mi?

Saç PRP uygulaması, kök hücre prensibinden yola çıkılarak geliştirilmiş bir tedavi yöntemidir. Günümüzde yapılan araştırmalar, Saç PRP uygulamasının saç dökülmesini yavaşlatıp durdurduğu, doğal saç büyümesini destekleyerek daha canlı, parlak ve gür bir saç yapısı oluşturduğunu ortaya koymaktadır.

Saç PRP Saç Çıkarır Mı?

PRP tedavisi saç dökülmesi problemi yaşayanlar, saç telleri güçsüz olanlar için etkili bir tedavi yöntemidir. Ancak hiç saçı olmayan kişilerde saç çıkarmaz. Yani var olan saçların canlanması ve uzamasında etkilidir.

Saç PRP Uygulaması Kesinlikle Başarılı Olur Mu?

• Saç PRP uygulamasında kişinin tedaviye ne ölçüde cevap verdiği önem arz eder. PRP uygulaması her insanda aynı sonuçları göstermeyebilir.
  • Tedavinin hedeflenen başarıyı gösteremediği durumlarda saç mezoterapisi ile kombine bir çözüm geliştirilir.
  • Saç dökülmesi sorunu başladığı günden itibaren yıllar boyunca devam eden dinamik bir süreci kapsar. Saç PRP veya mezoterapi uygulamaları cılızlaşan saçların eski dolgun haline dönmesini sağlayamasa bile dökülme sürecini durdurur ve büyük ölçüde erteler.

Saç PRP Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

Saç PRP uygulaması, zayıflamış ve incelmiş saç tellerini onarır, saç köklerini kalınlaştırarak daha hacimli olmalarını sağlar. Saç PRP’nin başlıca faydaları;

• Saç dökülmelerini önler
  • Saç dokusunu onarır
  • Uyuyan saç köklerini canlandırarak saç tellerini kalınlaştırır
  • Saç folikülü canlılığını artırır

PRP Saç Tedavisinin Yan Etkisi Var Mı?

Saç PRP tedavisinin hiçbir yan etkisi yoktur. Çünkü bu işlemde kişinin kendi kanı kullanılır. İşlem nedeniyle herhangi bir alerji, deride kızarma, morarma ve şişlik de olmaz.

Saç PRP Uygulaması Saç Beyazlamasına Karşı Kullanılabilir Mi?

Saç beyazlamasının günümüzde bilinen bir tedavisi söz konusu değildir. Yaşımız ilerledikçe saçlarımıza rengini veren pigmentlerde azalma baş gösterir. Saçımızın melanin seviyesi düşer. Bu da zamanla saçlarımızın giderek daha gri ve beyaz bir renge bürünmesine neden olur. Fakat bazı çalışmalar stresten veya vitamin yetersizliğinden kaynaklanan saç beyazlamalarının geri çevrilebildiğini göstermektedir.

Antioksidan açısından zengin gıdalar, D, E, B6, B12 vitaminleri ve biotin gibi maddelerin eksikliğini gidererek saçların erkenden beyazlamasının önüne geçilebilir.

Saç PRP Gerçekten Saç Büyümesini Sağlıyor Mu?

Görece yeni bir tedavi metodu olan Saç PRP ile ilgili insanların aklında pek çok soru işareti mevcut. 2009 senesinden bu yana gelişmekte ve kullanılmakta olan bu yöntem günümüzde ideal seviyelere ulaşmış durumda. Yani Saç PRP uygulamalarında başarı yüzdesi son derece yüksek ve saçların yeniden büyümesini tetikliyor. Fakat sonuçların kişilere göre farklılık gösterebileceği de unutulmaması gereken bir konu.

PRP’yi Bıraktıktan Sonra Saçlarım Daha Fazla Dökülür Mü?

• 15 günlük aralıklarla 3 seans gerçekleştirdikten sonra Saç PRP uygulaması 6 ila 12 ay süresince etkisini korumaktadır.
  • Her yıl 3 ya da 4 seanslık PRP uygulaması etkinin yıllar boyunca devam etmesini sağlar.
  • Fakat halk arasındaki yaygın kanının aksine uygulamayı bıraktığınızda saçlarınız eskisine göre çok daha güçlü ve daha az dökülebilir durumda olur.
  • Saç dökülmesi bir hastalık olmasa dahi duygusal durumumuz üzerinde bıraktığı tahribat azımsanmayacak seviyelerdedir. Saç PRP tüm bunlar düşünüldüğünde son derece faydalı ve başarılı bir tedavi metodudur.

Saç PRP Tedavisi Fiyatları

Saç PRP tedavisinin fiyatları uygulama bölgesinin büyüklüğü, işlemin niteliği, yapılacak seans sayısına bağlı olarak değişmektedir. Düşük fiyatlı uygulamalar uygun olmayan cihazlarla işlem anlamına gelebilmektedir. Bu nedenle uygulamanın kalitesi ve doktorun deneyimi önemli bir ayrıntıdır.

Saç PRP Sık Sorulan Sorular

Saç PRP tedavisinin etkisi 2. Aydan itibaren görülmeye başlar. Bu süre, kişiye ve sorunlu bölgenin büyüklüğüne göre değişmektedir.

Saç PRP tedavisi, saç kökleri sağlam olan ancak saç dökülmesi yaşayan kişiler için uygun bir tedavidir. Bu kişiler saç dökülmesi olmasına rağmen kel değildirler. Bu nedenle ne kadar erken Saç PRP yaptırırlarsa o kadar iyi olmaktadır.

Saç PRP tedavisi;

• Kanama bozukluğu olan
  • Trambosit sayısı ve fonksiyonu yetersiz olan kişilere uygulanmamaktadır.

Saç ekimi operasyonu son derece hızlı şekilde sonuç vermektedir. Fakat saç ekimi ameliyatlı bir tedavi seçeneğidir. Her yaş ve her saç grubundan insan bu operasyonlar için elverişli olmayabilir. Bunun dışında saç ekimi uygulamalarının yüksek maliyetli bir işlem olması Saç PRP uygulamasını daha cazip bir seçenek haline getirmektedir. Daha ucuz ve daha hızlı sonuç veren buna karşın cerrahi bir girişim gerektirmeyen saç PRP en popüler saç tedavilerinden biridir. Saç ekimindeki gibi eksik saç bölgelerini doldurmak yerine mevcut olan saçların korunup daha güçlü ve sağlıklı hale getirilmesi için uygulanan bir yöntem olduğunu unutmamak gerekir. Saç PRP saç ekiminin alternatifi değildir.

Hayır, ağrılı bir işlem değildir. Uygulama öncesi işlem bölgesi anestezik solüsyonlar kullanılarak uyuşturulur. İşlem esnasında da çok küçük iğneler kullanıldığı için ağrı hissedilmez.

Saç PRP uygulaması sonrası ilk 24 saatte saçlar yıkanmamalı ve saç şekillendirici kullanılmamalıdır.