Tedavi Alanları Lazer Epilasyon Tedavileri

30-60 dk

-

-

İstenmeyen tüylerden kurtulmanın en etkili yolu lazer epilasyondur. Kesin çözüm olması, ağrı ve sızıya neden olmaması nedeniyle kadın-erkek farketmeksizin sıklıkla tercih edilen lazer epilasyon ile istenmeyen tüylerinizden güvenli ve kalıcı bir şekilde kurtulabilirsiniz.

Vücudun hemen her bölgesinde kullanılabilen Alexandrite lazerler de üzerindeki güçlü soğutma sistemi nedeniyle hiç acı hissetmemenizi, konforlu bir şekilde tüysüz ve pürüzsüz bir cilde sahip olmanızı sağlar.

Alexandrite Lazer Nedir?

Vücutta istenmeyen tüylerin giderilmesinde kullanılan lazer çeşitlerinden biridir. 755 nm dalga boyunu içerir. Bu dalga boyunda gönderilen enerji melanin tarafından çok iyi absorbe edilir, bu nedenle açık renk cilt ve siyah tüylere sahip bir kişi için Alexandrite lazer oldukça etkilidir.

Alexandrite lazer hala da en yaygın kullanılan, hasta memnuniyeti en yüksek lazer türüdür. 755 nm kıl kökünü odakladığından kısa sürede kalıcı sonuç verir ve ciltte lekelenme ihtimali azdır.

Alexandrite Lazer Nasıl Yapılır?

Alexandrite lazer ile cilde temas etmeden 3 cm uzaklıktan uygulama yapılır. Acısız ve ağrısız epilasyon yöntemlerinden biri olan Alexandrite lazer ile istenmeyen tüylerinizden kolaylıkla kurtulabilirsiniz. Seans süreleri ise kıl ve cilt tipine göre değişir.

Alexandrite Lazer Vücutta Hangi Bölgelere Yapılır?

Alexandrite lazer açık tenli kişilerde etkili sonuçlar vermektedir. Özellikle;

• Koltuk altı
  • Genital bölge
  • Bacak
  • Diğer bölgelerde etkili olmaktadır.

Koltuk Altı Lazer Epilasyon

Hijyenik ve geleneksel nedenler ve kötü kokuya sebep olmasından dolayı koltuk altı kılları istenmez. Bu nedenle koltuk altı kıllarının giderilmesinde en iyi alternatif tedavi yöntemlerinden biri lazer epilasyondur. Koltuk altında oluşan kıl dönmeleri de lazer epilasyonla önlenerek batık oluşumunun önüne geçilebilmektedir.

Koltuk altı kıllarından ortalama 6 seanslık lazer epilasyon ile kurtulabilirsiniz. Bazen 4 seansta da çok etkili sonuçlar alınabilmektedir.

Çok güvenli olan koltuk altı lazer epilasyonun lenf bezlerine de hiçbir zararı bulunmaz. Bu bölgede uygulama öncesi kıllar kısaltılır, ıslak mendil ile bu bölgede bulunan deodorant ve parfüm kalıntıları temizlenir. Ardından lazer epilasyon uygulamasına geçilir.

Genital Bölge Lazer Epilasyon

Genital bölgelerdeki tüylenmeler için genelde ağda gibi klasik yöntemler tercih edilir. Tıraş ise kıvrımlar nedeniyle hem zor hem de risklidir. Bu nedenle geleneksel yöntemler yerine lazer epilasyon çok ağrısız ve kalıcı çözüm bir alternatif olarak öne çıkıyor.

Genital bölgede lazer epilasyon uygulamaları ortalama 6 seans halinde yapılır. Bazen 4 seans da yeterli gelebilmektedir. Lazer uygulamalar cildin üst katmanında etkili olduğu için rahim, yumurtalıklar ve iç organlara ise bir zararı yoktur.

Bikini Bölgesi Lazer Epilasyon

Kadınları en çok rahatsız eden tüylenmelerden biri de bikini bölgesinde oluşan tüylenmelerdir. Son zamanlarda artan bir şekilde bikini bölgesinde lazerle epilasyon yapılmaktadır. 6 seans halindeki bu uygulama ile bikini bölgesindeki tüylenmeler kalıcı olarak yok edilmektedir.

Bacak Bölgesi Lazer Epilasyon

Bacak bölgesindeki tüylenmelerin nedeni genetiktir. Bu bölgede lazerle epilasyon uygulamaları çok etkili sonuçlar verir. Kolay ve ağrısız olması nedeniyle ağda ve epilasyona göre daha avantajlıdır. Kalçalarda ve oturma bölgesinde oluşan batıkların tedavisinde de etkili sonuçlar vererek batık sorunun kalıcı olarak önler.

Yüz Bölgesi Lazer Epilasyon

Yüz bölgesinde oluşan tüylenmelerin en önemli nedeni hormonal hastalıklardır. Hormonal tüylenmeler için önce hastalığın nedeninin tespit edilmesi gerekir. Hormonal tedavinin de lazer epilasyon ile birlikte başlaması gerekir.

Yüz bölgesindeki tüylerin tedavisinde lazer seçimi önemlidir. Alexandrite lazerler bu bölgede tüyleri azaltacağını iyice artırabilir.

Sırt Bölgesi Lazer Epilasyon

Sırt bölgesinde oluşan kıllanma da istenmeyen bir durumdur. Hem estetik açıdan hem de kıl dönmesi nedeniyle bu bölgedeki kıl ve tüyler lazer epilasyon ile giderilmektedir. Sırttaki tüyler genelde hem derin yerleşimli hem de kalındır. Alexandrite lazerler daha yüzeyel kıllarda etkili olduğu için bu bölgede etkisi azdır.

Göğüs Bölgesi Lazer Epilasyon

Erkeklerde kıllanmanın en çok ve en rahatsız edici olduğu bölge göğüs bölgesidir. Bu nedenle erkekler genelde göğüs kıllarının seyreltilmesini isterler. Göğüs bölgesinde en çok tercih edilen lazer türü Diode lazerdir. Kişi açık tenli ve Diode lazer de ağrılı ise Alexandrite lazer de kullanılabilmektedir.

Kol Bölgesi Lazer Epilasyon

Kol bölgesinde oluşan tüyler hem erkekler hem de kadınlar tarafından istenmez. Genelde ince olan bu tüyler Diode lazer kullanılarak 10 seansla tedavi edilir. Bu bölgelerdeki tedavinin güneşin etkisinin en az olduğu kış aylarında yapılması daha doğrudur. Bazı durumlarda Alexandrite lazer de kullanılmaktadır.

Bıyık Bölgesi Lazer Epilasyon

Kadınları en çok rahatsız eden tüylenmelerden biri de bıyık bölgesindeki tüylenmelerdir. Alexandrite lazer ile ortalama 8 seanslık tedavi ile bıyık bölgesindeki tüylerden kurtulabilirsiniz.

Çene Bölgesi Lazer Epilasyon

Çenede oluşan tüyler genelde hormonal kaynaklıdır ve altında yatan etken polikistik over hastalığıdır. Kadın hastalıkları uzmanın değerlendireceği kişi, Alexanrite lazer ve 10 seanslık tedavi ile bu tüylerden kurtulabilir.

Ense Bölgesi Lazer Epilasyon

Enseden sırta doğru uzanan tüylenme erkekleri estetik açıdan rahatsız eder. Genelde ince olan bu yüzler için Diode lazerler kullanılır. 10 seanslık bir tedavi ile bu tüylerden kurtulmak mümkündür. Bazı durumlarda Alexandrite lazer de kullanılabilmektedir.

Sakal Üstü Bölgesi Lazer Epilasyon

Yanaklarda görülen fazla tüylenme erkeklerin en fazla şikâyetçi oldukları konulardan biridir. Sakal çizgisinin düz olması daha şık bir görüntü oluşturur. Bu nedenle lazer epilasyonun tercih edildiği bölgelerden biri sakal üstü bölgesidir. Sakal üstünde Diode lazer ile birlikte Alexandrite lazer de kullanılarak ortalama 10 seanslık lazer ile istenen görünüm elde edilebilmektedir.

Boyun Bölgesi Lazer Epilasyon

Erkeklerde boyun bölgesinde sıkça kıl dönmesi gibi olumsuzluklar görülür. Lazer epilasyon ile hem bu risk ortadan kaldırılır hem de sakal bölgesini yukarı taşımak isteyenler için başarılı bir alternatiftir.

Alexandrite Lazer Avantajları Nelerdir?

Alexandrite lazerin çok sayıda avantajı vardır. Bunlar;

• Kalıcı ve uzun süreli etki sağlar
  • Pürüzsüz bir cilt oluşturur
  • Kıllar yeniden gelecek olsa bile zayıf ve seyrek görünümlüdür
  • Oldukça güvenilirdir, kanserojen içermez
  • Hızlı sonuçlar verir
  • Enfeksiyon ve bulaşıcı hastalık riski yoktur.

Alexandrite Lazer Öncesi Nelere Dikkat Edilmeli?

• Tedaviden birkaç hafta önce ağda, cımbız gibi yöntemler bırakılmalıdır. Kıl kökü çekilmemelidir. Çünkü lazer kıl köklerine etki eder.
  • Tedavi öncesi güneşlenme azaltılmalıdır, çünkü bronz ten lazer uygulamasının etkisini azaltır.
  • Uygulama öncesi makyaj yapılmamalıdır. Çünkü makyaj lazer enerjisini emer ve enerjinin kıl köklerine ulaşmasını engeller. Makyaj nedeniyle lazer ısısı artar ve deride tahriş ve yanığa neden olabilir.
  • Tedaviden bir gün önce tıraş olmakta fayda vardır. Çünkü uzun kıllar lazer enerjisini emer ve enerjinin köklere ulaşmasını azaltır.
  • Ağrı eşiğiniz düşükse tedaviden 2 saat öncesinde ağrı kesici alabilirsiniz.

Alexandrite Lazer Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

• Cildiniz hassas ise işlem sonrası kuruluk hissedebilirsiniz. Bu nedenle nemlendirici kullanılmalıdır.
  • Tedavi sonrası 1-2 hafta güneşe çıkılmamalıdır. Çünkü güneş lekelenmeleri artırabilir. Ayrıca en az 30 faktör güneş koruyucu kullanılmalıdır.
  • Lazer sonrası tüyler 1-2 haftaya uzayabilir. Rahatsız oluyorsanız kesebilirsiniz.
  • Seans aralarında tıraş veya tüy dökücü kullanılabilir. Ağda, cımbız ve iple alma ise kullanılmamalıdır.
  • İşlem sonrası nadiren su toplama veya kabuklanma görülebilir. Bu tür durumlarda antibiyotikli krem kullanılabilir.

Alexandrite Lazer Epilasyon Fiyatları

Alexandrite lazer epilasyon fiyatları seans sayısına, işlem yapılacak bölgeye, cilt rengine ve tüy yapısına bağlı olarak değişir. Düşük fiyatlı uygulamalar uygun olmayan cihazlarla işlem anlamına gelebilmektedir. Bu nedenle uygulamanın kalitesi ve doktorun deneyimi önemli bir ayrıntıdır.

Alexandrite Lazer Sık Sorulan Sorular

Lazerle epilasyon hem kadınlar hem de erkeklerde oldukça etkili sonuçlar verir. Seans sayıları kişiden kişiye değişmekle birlikte etkileri 4-6 seansta başlar ve nihai etkisi 6-8 seans sonra belli olur. .

Lazer epilasyon seans sayıları kişiden kişiye göre değişir. Alexandrite lazer epilasyonun etkileri ise 4-6 seans sonrası görülebilmektedir.

Kişinin acı eşiğine bağlı olarak değişir. Alexandrite Lazer epilasyon işleminde soğutucu aparatlar kullanılır. Bu nedenle kişi işlem esnasında minimum seviyede acı hisseder.

Hayır, yapılan araştırmalarda bir zararının olmadığı belirtilmektedir. Alexandrite Lazer epilasyon işlemi yalnızca kıl kökünü etkiler, çevre dokuya hiçbir etkisi yoktur. Lazer epilasyonun genital bölgede zararlı olduğu yönünde inanış olsa da deri altındaki iç organlara etki etmemektedir. Cilt kanserine de neden olmaz.

Alexandrite Lazer epilasyon işlemi;

• Cilt kanseri olanlarda
  • Cilt soyma ürünü kullananlarda
  • Hormonal bozukluğu olanlarda
  • Solaryuma girenlerde
  • Gebelerde
  • 18 yaşından küçüklerde yapılmaz

Hayır, jel ile kullanılmaz. Alexandrite Lazer epilasyon işleminde lazer aleti cilde değmez. Yaklaşık 3-5 cm uzaklıktan yapılan atışlar ile kıl folikülleri kalıcı olarak yok edilmektedir.