Medya Blog
Aşırı El Terlemesi Nedir? Nasıl Tedavi Edilir?

Aşırı El Terlemesi Nedir? Nasıl Tedavi Edilir?

Ellerde aşırı terleme problemi son derece yaygın bir sorundur. Vücudumuzun ısısını korumak için işlettiği fizyolojik bir durum olan terleme, vücudun ısı dengesini koruyan en önemli etkenlerden biridir. Tuz ve su bazlı bir sıvı olan ter, çevresel koşullar veya duygusal etkenlerden dolayı tetiklenebilir. Koltukaltı bezleri, ayaklar ve eller terleme şikayetinin en yaygın görüldüğü bölgelerdir. Normal ve sağlıklı bir olay olan terleme, bazı durumlarda aşırı şekilde yaşanır ve rahatsızlığa neden olur. Aşırı terleme sorunu ya da tıbbi adıyla hiperhidroz, kişinin yaşam kalitesini olumsuz yönde etkileyen ve günümüzde tedavi edilebilen bir rahatsızlıktır. Medikal Estetik Doktorunuz Dr Lida Çiteli Hiperhidroz yani aşırı terleme sorunu hakkında merak edilenleri sizler için anlattı.

Ter bezlerinin aşırı çalışmasının sonucunda meydana gelen hiperhidroz rahatsızlığı ergenlik evresinde kendisini göstermeye başlar ve yetişkinlikte de devam eder. Ellerde aşırı terleme rahatsızlığının tedavisinde kullanılan çok sayıda yöntem vardır. Bu noktada önemli olan, terleme şikayetinizin normal düzeyde mi yoksa hastalık düzeyinde mi olduğunun doğru tespit edilmesidir. Genel sağlık durumunu etkileyecek bir rahatsızlık olmasa bile, yaşam kalitesinin arttırılması için mutlaka tedavi edilmesi gerekir.

Ellerde Aşırı Terleme Şikayetinin Nedenleri

İnsan doğasının bir parçası olan terleme durumunun altında birden fazla neden yatabilir. Kimi zaman çevresel etkenler, kimi zaman sağlık sorunları, kimi zaman ise duygu değişimleri terlemeye yol açabilmektedir. Ellerin aşırı terlemesinin nedenlerini sıralamamız gerekirse:

• Sıcaklık faktörü
  • Anlık duygusal değişimler
  • Obezite
  • Tümör
  • Diyabet Hastalığı
  • Fiziksel Efor
  • Gut Hastalığı
  • Tiroid Bezlerinin Aşırı Aktivitesi
  • Menopoz Süreci
  • Enfeksiyon Hastalıkları
  • Hamilelik Süreci
  • Psikolojik Bazı Bozukluklar
  • Civa Zehirlenmesi
  • Uyuşturucu Maddeler
  • Alkollü İçecekler
  • Hipoglisemi
  • Kalp Yetmezliği

Ellerin Aşırı Terlemesi Nasıl Tedavi Edilir?

Ellerinde aşırı terleme sorunu yaşayan hastalar kimi zaman ellerinde titreme şikayeti de gösterirler. Nesneleri kavramalarına bile engel teşkil eden ıslak ve nemli ellere sahiptirler. Bu durum Palmar Hiperhidroz olarak adlandırılır.

Hiperhidroz hastalığının belirtileri çocukluk çağında veya ergenlik döneminde görülmeye başlar. Birçok vakada şiddetli terlemeler gözlenir. Kişinin günlük yaşantısı olumsuz etkilenir ve sosyal problemler yaşanır.

Özgüven kaybına neden olan, ellerin aşırı terlemesi sorunu, fark edildiği an doktorunuza başvurup yaşadığınız şikayetin normal mi yoksa bir hastalık düzeyinde mi olduğunu tespit ettirmeniz gerekir. Doktorunuz mevcut tedavi seçenekleri içerisinde size en uygun olanı tercih edecektir. Tedavi seçeneklerini tek tek incelememiz gerekirse:

Sprey ve Jeller

Avuç içindeki terlemeyi tedavi etmek için ilk akla gelen yöntemlerden biri sprey ve jellerdir. Sprey veya jel formunda kullanılan antiperspirantlar deodoranta benzeyen bir yapıdadır. Ter gözeneklerinin geçici şekilde tıkanmasını sağlayan bu spreyler belli bir süre için terlemeyi durdururlar. Kokusuz halde olan bu spreyler kesin bir çözüm sağlamasa bile geçici olarak ellerdeki terleme sorununu durdururlar.

Jel formundaki antipersipantlar da geçici süreliğine aşırı terleme sorununu çözen bir diğer yöntemdir. Terleme sorununu kısa süreliğine durdurarak hastayı rahatlatır.

Botoks Enjeksiyonu

Botoks enjeksiyonu ellerdeki aşırı terleme sorununa karşı en kolay ve çabuk sonuç veren tedavi yöntemi olarak öne çıkar. 15-20 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanabilen botoks tedavisi öncesinde enjeksiyonun yapılacağı noktalar tespit edilerek işaretlenir. Ardından anestezi uygulanır ve sonrasında botoks toksini kişinin cildine enjekte edilir.

Uygulanan botoks toksini ter bezlerinin çalışmasını bloke eder, aktivitesini engeller. Bu da terleme şikayetinin büyük oranda azalmasını, normal seviyelere inmesini sağlar.

15 – 20 dakikada tamamlanan botoks işleminin neticesinde hasta, 6-7 ay süresince terleme şikayetinden kurtulmuş olur.

İyontoferez İle Tedavi

Her ne kadar aşırı terleme sorununun tedavisinde genellikle botoks veya ameliyat yöntemi kullanılsa da başka alternatifler de vardır. İyontoferez ile Aşırı El Terlemesi Tedavisinde son derece basit yapıdaki bir cihazdan faydalanılır. Cilt üzerinden minimal bir elektrik akımı iletilmesi için su kullanılır. Su ve elektrik akımı etkileşime girerek cilt tabakasının kalınlaşmasını sağlar. Bu sayede ter çıkışı engellenmiş olur.

İyontoferez yöntemi ile aşırı terleme tedavisi herkes için uygun bir yöntem değildir. Bu tedavinin epilepsi hastalarına, hamilelik sürecindeki kadınlara uygulanması tavsiye edilmez.

Ellerde aşırı terleme şikayeti yaşıyorsanız geç kalmadan Medikal Estetik Doktoru, Dr Lida Çiteli ile iletişime geçerek size en uygun tedavi seçeneğine karar verebilir ve bu sorundan kurtulabilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaş