El Terleme Botoksu

15-20 dk

3-6 ay

Anestezi Kremi

Heyecanlanma, utanma, stres ve çeşitli hastalıklar nedeniyle ellerde terleme görülür. Bu durum tokalaşma, el ele tutuşma ve kalem tutma gibi işlerde sıkıntıya neden olur. Ellerde oluşan terleme nedeniyle insanlarda tokalaşma fobisi oluşur, bunun sonucunda da insanlar sosyalleşmekten kaçınarak yalnızlaşır. Yaklaşık 10 dakika süren el terleme botoksu ile bu problem ortadan kaldırılarak daha konforlu bir yaşam sağlanabilmektedir.

Ellerimiz Neden Terler?

El bölgesindeki aşırı terleme sorununun temelinde iki farklı neden bulunmaktadır. Birincisi utanma, heyecan ve stres gibi duyguların tetiklediği psikolojik etkenli terlemelerdir. İkincisi ise bazı hastalıklardan ve kullanılan ilaçlardan kaynaklanan terlemelerdir.

Terleme eylemi vücudun kendisini soğutma biçimidir. Vücut ısısı yükseldiğinde sinir sistemi ter bezlerinin çalışmasını aktive eder. Kendimizi gergin ve baskı altında hissettiğimiz durumlarda avuç içi terlemesi sık rastlanılan bir durumdur.

Hiperhidrozun en yaygın görülen türü birincil fokal hiperhidrozdur. Bu tür vakalarda ter bezlerine sinyal göndermekle görevli sinirler aşırı aktif haldedir. Stres ve gerginlik anlarında bu durum daha da kötü bir hale gelir. Bu vakalarda avuç içleri, yüz ve ayak tabanları etkilenir. Genetik faktörler etkilidir ve genellikle altında tıbbi bir sebep yoktur.

Aşırı terleme sorununun altında tıbbi bir neden yoksa ikincil olarak hiperhidroz söz konusudur. Bu tür vakalar diğerlerine kıyasla daha nadir görülür. Bu vakalarda terleme vücudun her yanında yaşanır. Tiroid sorunları, kalp krizi, şeker hastalığı, enfeksiyonlar, menopoz ve kanser durumlarında ortaya çıkar.

El Botoksu Nedir?

El terlemesi tedavisinde kullanılan bir yöntemdir. Bu işlemde avuç içine botoks uygulanarak ter bezlerinin çalışması önlenir. Böylece avuç içinde oluşan terlemeler ortadan kaldırılarak sosyal rahatlama sağlanır. İşlemin etkisi yaklaşık 6 ay kadar devam eder.

El Terlemesi Botoks Nasıl Etki Eder?

El terlemesinde kullanılan botoks çeşidi, yüz ve koltuk altı botoksu ile aynıdır. El terleme botoksu enjekte edildikten sonra o bölgede bulunan ve asetilkolin denilen, terlemeyi başlatan sinir uyarıcısının salınımını önler. Böylece ter bezleri ter üretemez.

El Terleme Botoksundan Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler

Botoks ile el terlemesi tedavisinin öncesinde düzenli olarak kullandığınız ilaçlar hakkında doktorunuzu bilgilendirebilirsiniz. İlaçlar kan sulandırıcı, kas gevşetici ve antibiyotik gibi ilaçlar ise doktora danışarak tedaviden bir hafta önce kullanmayı bırakmalısınız.

El Botoksu Tedavisi Nasıl Yapılır?

El botoksu uygulanmadan önce avuç içi anestezik krem sürülerek uyuşturulur. Böylece hastanın ağrı hissetmemesi sağlanır. Sterilizasyonun ardından çok ince uçlu iğneler ile belirlenen bölgeye botulinum toksin enjekte edilir. Yaklaşık 10 dakika süren bu işlem sonrası hasta günlük hayatına kaldığı yerden devam edebilmektedir.

El Terleme Botoksundan Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler

Botoks ile el terleme tedavisi yaptırdıktan sonra ilk 4,5 saat süresince ellerinizi yıkamaktan kaçınmalısınız. İlk gün, ellerinizi yumruk pozisyonunda tutmamanız ve sıkmamanız gerekir. Aşırı sıcak ve buharlı etkinliklerden (hamam, sauna vb.) uzak durulmalı, el masajı yaptırılmamalıdır.

El Terleme Botoksu Kalıcı Mı?

Hayır, hiçbir botoks işlemi kalıcı değildir. El terleme botoksunun kalıcılığı da 6 aydır. Bu süre sonunda botoksun etkisi ortadan kalkar. Hasta istiyorsa yeniden el terleme botoksu yaptırarak etkinin süresini uzatabilmektedir.

El Terleme Botoksunun Yan Etkileri Nelerdir?

El terle botoksunun ciddi anlamda yan etkisi yoktur. Sadece işlem sonrası enjeksiyon yapılan bölgelerde hafif kızarıklıklar, morarmalar görülebilmektedir. Geçici olan bu yan etkiler için endişelenmeye gerek yoktur. Bir süre sonra yan etkiler ortadan kalkar.

El Terleme Botoksu Fiyatları

El terleme botoksu fiyatları kullanılan botoks miktarına bağlı olarak değişmektedir. Düşük fiyatlı uygulamalar kalitesiz botoks markası kullanılması anlamına gelebilmektedir. Bu nedenle botoks yaptırırken kullanılacak botoksun kalitesi ve doktorun deneyimi önemli bir ayrıntıdır.

El Terleme Botoksu Sık Sorulan Sorular

Hayır, ağrılı değildir. İşlem öncesi avuç içleri anestezik krem sürülerek uyuşturulur. Ardından çok ince uçlu iğnelerle işlem gerçekleştirilir. Bu nedenle hasta hiçbir bir ağrı hissetmez.

El terleme botoksunun etkisi yaklaşık 6 kadar sürer. Etkisi kaybolduktan sonra istenirse yeniden aynı işlem yaptırılabilir.

El terleme botoksunun etkisi işlem yapıldıktan bir hafta sonra görülür. Tam etkisi ise iki hafta içerisinde görülmeye başlar.

El terleme botoksu lokal olarak uygulanan, cerrahi olmayan pratik bir işlemdir. İşlem sonrasında günlük yaşantınıza ve işinize güvenle devam edebilirsiniz.

El terleme botoksu, aşırı el terlemesi problemi bulunan erkek ve kadınlarda yapılabilmektedir.

Botoks ile el terleme tedavisinin hamile ve emziren kadınlara hormon düzensizlikleri nedeniyle yapılması tavsiye edilmez. Bu süre tamamlandıktan sonra ise gönül rahatlığıyla el terleme botoksu yaptırabilirler.

Etkisi geçtiğinde işlemi tekrarlamanın herhangi bir sakıncası yoktur. Hatta her tekrarladığınızda sonuçların kalıcılığı da artmaktadır. Tekrarlamaların sonucunda işlemin kalıcılığı bir yıla kadar uzayabilmektedir.