Yüz Botoks

15-20 dk

3-6 ay

Anestezi Kremi

Yaşlanmanın en yıpratıcı etkileri yüzün çeşitli noktalarında kendini gösterir. Özellikle alın, göz, ağız ve dudak çevresi, burun yan duvarları ve boyun derisi gibi noktalar yaşlanma ile birlikte kırışır, yüzde kızgın, yorgun, yaşlı ve üzgün gibi ifadeler oluşmaya başlar. Yaşlanmanın neden olduğu bu etkilerden kurtulmak günümüzde artık çok kolay! Kırışıklıklara neden olan kaslar üzerine yapılacak yüz botoksu uygulamaları ile kırışıklıklar ortadan kaldırılarak daha genç ve dinç yüz ifadesi elde etmek mümkün.

Yüz Botoksu Nedir?

Yaşlanma ile birlikte yüzün çeşitli noktalarında oluşan kırışıklıklar giderilerek daha gergin ve genç bir cilt yapısı elde etmek amacıyla kullanılan bir yöntemdir. Bu yöntemde cilt altına botoks enjekte edilerek alın, göz çevresi (kaz ayakları), kaş arası, dudak üzerindeki ince çizgiler, boyun derisindeki ve ağız çevresindeki kırışıklıklar, burun yan duvarlarında oluşan kırışıklıklar basit bir şekilde giderilmektedir.

Yüz Botoksu Uygulama Yerleri Nerelerdir?

Yüz botoksu, yüzde yaşlanmaya bağlı olarak oluşan kırışıklıkların giderilmesinde kullanılır. Bu kapsamda,

• İnsanı yorgun ve yaşlı gösteren alın çizgileri
  • Kızgın ifade oluşturan kaş arası çizgileri
  • Göz kenarlarındaki kırışıklıklar (kaz ayakları)
  • Üst dudaktaki ince çizgiler
  • Dudak köşelerinin kaldırılması
  • Kaşların kaldırılarak arzu edilen pozisyona getirilmesi
  • Burun ucunun kaldırılması
  • Burun köküne yakın oluşan çizgiler
  • Gülerken üst diş etinin görünmesi
  • Çene cildinin daha pürüzsüz hale getirilmesi
  • Masseter botoksu ile diş sıkmayı azaltarak, çenede kare görünümünü düzeltme
  • Terleme botoksu ile terlemeyi önleme
  • Boyunda meydana gelen kırışıklık ve çizgilerin düzeltilmesi gibi durumlarda yüz botoksu kullanılmaktadır.

Yüz Botoksu Nasıl Yapılır?

Yüz botoksu öncesi uygulama yapılacak bölgenin detaylı görüntüsü alınır, hastanın talepleri doğrultusunda müdahale planı oluşturulup operasyon sonrası ortaya çıkacak muhtemel görünüm değerlendirilir.

Daha sonra botoks yapılacak bölge anestezik jel veya kremlerle uyuşturulur. Böylece işlem esnasında ve sonrasında hasta ağrı hissetmez. Uygulama nedeniyle sadece hafif bir yanma ve sızı hissedilebilmektedir. Bu sızılar ise soğuk kompres ile azaltılabilmektedir.

İşlem bölgesi uyuştuktan sonra kanül ya da ince uçlu iğnelerle clostridium botulinum isimli madde deri altındaki kaslara enjekte edilir.

Yüz Botoksu Sonrası Nelere Dikkat Etmeli?

Yüz botoksu işlemleri basit ve ağrısız işlemlerdir. Hasta uygulama sonrası günlük rutinine devam edebilmektedir. Ancak;

• İlk 2-3 gün spor yapılmamalı, ağır aktivitelerden kaçınılmalı
  • İlk 2-3 gün sauna ve hamam gibi aşırı sıcak yerlerden uzak durulmalı
  • Yüz üstü yatılmamalı
  • Botoks yapılan bölgeler ovuşturulmamalı, masaj yapılmamalıdır

Yüz Botoksu Ciltte Ne Kadar Süre Etkili Olur?

Yüz botoksu uygulaması yaklaşık 10-15 dakika sürer ve hasta hemen hayatına kaldığı yerden devam edebilir. Yüz botoksunun etkisi ise kişiden kişiye değişiklik göstermekle beraber 4-6 ay arası sürmektedir. Uzman ellerde yapılırsa toplumda bilinenin aksine ‘donuk’ yüz ifadesine de neden olmaz. Birçok noktaya düşük dozlarda yapılacak botoks uygulaması ile daha taze, dinlenmiş ve canlı bir cilt görünümü elde edilebilmektedir.

Yüz Botoksu ile Yüz Dolgusu Arasındaki Farklar Nelerdir?

Botoks, yaşlanma ile birlikte yüzde oluşan mimik kırışıklıklarını azaltmaya yarayan bir tekniktir. Dolgu ise kırışıklık tedavisinin yanında çökme tedavisi ve silik yüz kontürlerinin vurgulanmasında da kullanılmaktadır.

Yüz Botoksu Fiyatları

Yüz botoksu fiyatları yapılacak uygulamaya ve miktara göre değişiklik göstermektedir. Her uygulamanın kendine özel şartları bulunur. Düşük fiyatlı botoks uygulamaları kalitesiz işlem anlamına gelebilmektedir. Bu nedenle botoks yaptırırken uygulamayı yapacak doktorun tecrübesi önemli bir ayrıntıdır.

Yüz Dolgusu Sık Sorulan Sorular

Yüz botoksunun hamile ve emziren kadınlara yapılması uygun değildir. Yüksek tansiyon hastalarının, cilt problemi yaşayanların, alerjisi olanları, daha önce yüzünden ameliyat geçirmiş olanların, kan sulandırıcı ilaç kullananların veya herhangi bir ilaç kullananların ise uygulama öncesi bu durumlarını mutlaka doktora bildirmeleri gerekir.

Yüz botoksu uygulamaları etkisini 2-3 güne gösterir ve 2 hafta sonra arzu edilen sonuç alınır.

Hayır, botoks maddesi, clostridium botulinum isimli bakterinin toksinidir. Halk arasındaki gibi yılan zehri değildir.

Botoks fiyatları uygulanacak bölge ve miktar göre değişmektedir. Her uygulamanın kendine özel şartları bulunur. Düşük fiyatlı botoks uygulamaları kalitesiz işlem anlamına gelebilmektedir. Bu nedenle botoks yaptırırken uygulamayı yapacak doktorun tecrübesi önemli bir ayrıntıdır.