Medya Blog
Geçmeyen Sivilcelerin Nedeni Nedir?

Geçmeyen Sivilcelerin Nedeni Nedir?

Sivilceler veya diğer adı ile akneler, özellikle ergenlik sürecinde her insanın yaşadığı bir cilt problemidir. Ergenlik döneminde son derece normal olarak kabul edilen bu sorun, yetişkinlik döneminde de varlığını sürdürebilir. Peki, geçmeyen sivilcelerin nedeni ne? Medikal estetik alanında güvenilir adresiniz Doktor Lida Çiteli sizler için anlattı.

Yetişkinlikte De Ortaya Çıkabiliyor

Ergenlik döneminde sıkça rastlanan bir inflamatuar hastalığı olan sivilce oluşumu, yetişkinlikte de ortaya çıkabiliyor. Gövdede, yüzde, saçlı deride ve kalçada oluşabilen sivilcelerin altında yatan nedenlerse şu şekilde: Hormonal faktörler çene bölgesinde yoğunlaşan, kıllanma artışı ve saç dökülmesi gibi sorunlarında eşlik ettiği sivilce oluşumlarının temel nedenidir.

Yağ Bezi Kanalları Tıkanıyor

Son yıllarda yayınlanan makalelere göre aknelerin önemli bir bölümünün nedeni cilt yüzeyindeki yoğun yağ tabakasının, yağ bezi kanallarını tıkaması. Bu durumda yağ bezlerinin salgıladığı yağ, cildin dışına atılamıyor ve sivilce oluşumu tetikleniyor. Bu sorun belli dönem ve koşullarda her insanda gözlenebiliyor. Bazı kişiler genetik olarak sivilce oluşumuna daha yatkın. Kişinin cilt tipi, kullandığı ilaçlar, günlük hayatta maruz kaldığı aşırı stres, hormon düzensizlikleri, uyku problemleri ve normalin üzerindeki cilt yağlanması akneleri meydana getiren sebepler arasında.

Lazerli Tedavilerden Başarılı Sonuçlar

Aknelerin tedavisinde retinoik asit, azelaik asit, benzoil peroksit, isotretinoin tedavisi ve antibiyotik kremler kullanılıyor. Sivilce sorunu giderilse de geride bıraktığı izler, cildimizi olumsuz yönde etkileyebiliyor. Günümüzde sivilce ve sivilce izlerinin lazerli tedavileri, başarılı sonuçlar elde etmemizi sağlıyor. Doktor Lida Çiteli ile lazerli sivilce tedavisi hakkında bilgi almak için tıklayabilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaş