Tedavi Alanları Lazerli Tedavi

35-40 dk

-

-

Hamilelik ve aşırı kilo alma gibi durumlar sonrası karın, kol, kalça, göğüs, sırt ve omuzlarda cilt çatlakları meydana gelir. Dekolte bölgesinin, bacakların ve karnın çekiciliğine gölge düşüren bu izleri hafifletmek çok kolay. Günümüzde lazerle yapılan çatlak tedavileriyle artık daha genç, gergin ve pürüzsüz görünen bir cilt yapısına kavuşabilirsiniz.

Cilt Çatlakları Neden ve Nasıl Oluşur?

Cilt çatlakları genelde karın, kol, kalça, göğüs, sırt ve omuzlarda görülen uzun, ince ve dalgalı cilt izleridir. Vücut herhangi bir nedenle genişlediğinde cilt esnemediği zaman bu çatlaklar ortaya çıkar. Ciltte yeterli oranda kollajen bulunmaması da çatlak görünümüne neden olmaktadır. Çatlak oluşumunun nedenleri ise;

• Hızlı kilo alma ve ani büyüme,
  • Gebelik,
  • Vücut geliştirme,
  • Meme implant ameliyatı,
  • Cushing sendromu benzeri hastalıklar ve steroid ilaç alımı nedeniyle vücutta yüksek oranda steroid bulunması,
  • Cilt liflerini azaltıp olağandışı büyümeye sebep olan Marfan sendromu adı verilen genetik hastalıktır.

Cilt çatlakları özellikle gebelikte ortaya çıkar. Karın bebeğe yer açmak için büyüdüğünde cilt gerilir, yükselen hormanlar nedeniyle de cilt lifleri zayıflayarak çatlaklar ortaya çıkar.

Lazerle Çatlak Tedavisi Nedir?

Halk arasında deri çatlağı olarak bilinen stria; derinin dermis olarak adlandırılan tabakasının fazla gerilmeye maruz kalması sonucu oluşur. Cilt gözle görülecek kadar incelir, zayıflar ve yırtık görünümü alır. Sorunlu kısım sağlıklı deriden kolaylıkla ayrılır. Yeni oluşan çatlaklar ten rengi nedeniyle daha koyu morumsu bir renktedir. Zamanla bu renk açılır ve soluk bir inci rengini alır. Çatlakların rengi kişiden kişiye göre değişebilmektedir.

Deri çatlağına, daha çok gebelik döneminde görüldüğü için gebelik çatlağı adı da verilmektedir. Fakat cilt çatlaklarının her ne kadar kiloyla bağlantılı olduğu düşünülse de bu her zaman geçerli değildir. Çatlaklar; derinin incelmesi, kollajen ve elastik liflerin deformasyonu sonunda ortaya çıkar. Deri yapısı esnek olmayan kişiler hızlı bir şekilde kilo aldığında, ergenlik döneminde hızlı boy artışı veya hızlı kilo alımı yaşadığında da vücutta çatlak görünüm belirir.

Lazerle Çatlak Tedavisi Kimlere Uygulanır?

18 yaşını geçmiş kadın erkek herkese uygulanabilir. Ancak deride aktif enfeksiyonu olan kişilere, kanser hastalığı ya da kanser geçmişi olan kişilere, hamilelere ve aktif emziren kişilere uygulanmaz.

Lazerle Çatlak Tedavisi Nasıl Yapılır?

Çatlak tedavisinin en etkili yöntemi Co2 fraksiyonel lazerdir. Bu tedavide, ısının etkisinden yararlanarak kollajenler kısaltılır ve kollajen sıkılaşması sağlanır. Kollajen ve elastik liflerinin üretimi ile birlikte deri kendi kendini yeniler. Böylece vücuttaki çatlak görünümü azalır.

Uygulama esnasında özel bir hazırlığa gerek duyulmaz. Uygulamadan önce cilt temizliği yapılıp topikal etkili anestezik krem sürülür. Genel anesteziye gerek duyulan, ağrılı bir işlem değildir. Lazer tedavisi hızlı ve konforludur.

Yüksek dalga boyuna sahip olan Co2 lazer yöntemi derinin soyulmasına yardımcı olduğu için çatlak tedavisinde etkili bir sonuç yaratır. Co2 fraksiyonel lazer tedavisini mezoterapi tedavisi ile kombine ederek daha etkili ve hızlı sonuçlar alabilirsiniz.

Lazerle Çatlak Tedavisi Kaç Seans Uygulanır?

Seans sayısı uzman doktor muayenesinde belirlenir. Seans sayısı; tedavi edilecek bölgenin yerine ve kişisel özelliklere bağlı olarak değişmekle birlikte genellikle ortalama 4-6 seanstır.

Seans araları 6-8 hafta olmalıdır. Tedavinin son etkisi 3 ay sonra ortaya çıkar. Çünkü kollajen üretiminin tamamlanması 3-6 ay içinde gerçekleşir.

Lazerle Çatlak Tedavisi'nin Yan Etkisi Var Mı?

Co2 fraksiyonel lazer tedavisi mutlaka uzman hekim tarafından uygulanmalıdır. Yanlış lazer tedavisinde cildinizde leke oluşabilir ve iyileşme dönemi uzayabilir. Uygulama sonrası, birkaç gün ciltte kızarıklık ve minik kabuklanmalar oluşur. Bu süreç normaldir. Cildin kabuklanması beklenen ve istenen bir sonuçtur. Önemli olan kabukların kendiliğinden düşmesine izin vermek ve doktorun önerdiği kremlerle cildi sık sık nemlendirmektir.

Lazerle Çatlak Tedavisi Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Tedavi sırasında soğuk kompres uygulaması yapılır. Tedavinin ertesi günü ılık duş alınabilir. Cilt temiz tutulmalı, günde birkaç kez uzman doktorun önerdiği kremler sürülüp nemlendirilmeli ve güneş ışınlarına maruz kalınacaksa güneş koruma kremleri sürülmelidir. Birinci gün uygulama alanları kızarır, ardından 4-5 günde dökülen minik kabuklanma dönemi başlar. Uzman doktorun önerisi boyunca cilt nemlendirilmeye devam edilmelidir.

Lazerle Çatlak Tedavisi Fiyatları

Lazerle çatlak tedavisi fiyatları seans sayısı, çatlağın yeri, büyüklüğü ve derinliğine bağlı değişmektedir. Düşük fiyatlı uygulamalar uygun olmayan cihazlarla işlem anlamına gelebilmektedir. Bu nedenle uygulamanın kalitesi ve doktorun deneyimi önemli bir ayrıntıdır.

Lazerle Çatlak Tedavisi Sık Sorulan Sorular

Çatlaklar özellikle ergenlik ve hamilelikte görülür. Bunun altında yatan neden ise hormonlar ve fazla kilolardır. Hormon değişimi ve fazla kiloların bir araya gelmesiyle çatlak oluşumu tetiklenir. Hızlı büyüme, boy uzaması sonrası göğüsler, sırt, karın, üst kollar, baldırlar ve kalçalarda çatlaklar oluşur ve bu çatlakları önlemek ise mümkün değildir. Bu dönemde kilo kontrolüne dikkat edilebilir ancak bu kesin çözüm değildir. Ancak bazı ciltler çatlağa daha dirençliyken bazıları ise daha eğilimlidir.

Evet, çatlak problemi sadece kadınlarda değil erkeklerde de görülür. Özellikle ergenlikte hızlı büyüme ve hormonal değişiklikler nedeniyle erkeklerde de çatlaklar oluşabilmektedir. Bunun yanında fazla kilolu erkeklerde deri fazla gerildiği için glukokortikoid hormonu nedeniyle çatlaklar oluşmaktadır.

Toplumda çatlak oluşumunu önlediği ileri sürülen yağ veya kremler gerçekte fazla işe yaramaz. Çünkü krem ve serumlar cildin üst tabakasına etki eder. Alt tabakasına etki etmez. Çatlaklar bu alt tabakada oluştuğu için kremler bu çatlaklara ulaşamaz.

Hayır, işlem öncesi uygulama bölgesi anestezik krem sürülerek uyuşturulur. Bu nedenle işlem esnasında hasta ağrı hissetmez.