Tedavi Alanları Lazerli Tedavi

Lazerle Gözenek-Sivilce İzi Tedavisi İşlem Tablosu

15-20 dk

Anestezi Kremi

Gözenek genişlemesi ve sivilce izi insanlara en çok rahatsızlık veren estetik görünümlerden biridir. Ergenlik döneminde cilt altı yaz bezlerinin aktif çalışması nedeniyle gözenekler büyür, yeterli temizliğin yapılmaması durumunda gözenekler tıkanır, sebase kistler veya sivilceler oluşur. Bunun sonucunda ise ciltte çukurlar ve pigmette lezyonlar görülür. Günümüzde fraksiyonel lazer uygulamaları ile hem gözenekler daraltılarak hem de sivilce izleri etkili bir şekilde silinerek daha parlak, gergin ve pürüzsüz bir cilt yapısına kavuşabilirsiniz.

Sivilce Lekeleri Nasıl Oluşur?

Ciltte oluşan sivilceler iyileştikten sona genelde çukur veya leke izi bırakır. İlk zamanlar pembe olan bu izler daha sonra cilt rengine döner. Bazı durumlarda ise kılcal damar çatlaması veya izlerin kötü iyileşmesi nedeniyle içi pembe olarak kalır. Ciltte çökmeler ve çukurlar oluşur, pürüzlü, cansız ve gevşek bir cilt görünümüne neden olur.

Sivilceli Ciltlerin Bakımı Nasıl Yapılır?

Sivilceli ciltlerin bakımı için en önemli adım derinlemesine bir cilt temizliğidir. Sabah akşam aksatmadan cildin uygun sabunlarla temizlenmesi gerekir. Temizleyici ürünü seçerken cildinizi kurutacak veya yağlandıracak ürünlerden uzak durmanızda fayda vardır. Eğer tonik kullanıyorsanız, bunun antiseptik ve az alkollü olması gerekir. Cilde mat bir görünüm kazandıracak kremler tercih edilmeli, yağ üretimini azaltan F, A, E vitaminleri kullanılmalıdır.

Uzun süreli makyaj uygulamaları, ciltte biriken yağ, toz ve kir zamanla tahrişe neden olur. Bu nedenle makyajınızı silmeyi ve ardından cildinizi temizlemeyi ihmal etmemelisiniz.

Yüzeysel Sivilce İzleri

Sivilcenin ardından kalan izler, reaksiyonun derinliği ve yaygınlığı ile ilişkilidir. Bunlar kimi zaman yüzeysel kimi zaman keloid kimi zaman da derin izler şeklindedir. Yüzeysel sivilce izleri cildin yüzey katmanlarının etkilenmesinin sonucunda meydana gelir. Deriden hafif çökük ve kırmızımsı renktedir.

Derin Sivilce İzleri

Derin sivilce izleri cildin alt katmanlarını etkileyen izlerdir. Cildinizin üzerinden çok daha çökük ve genellikle beyaz renktedir. Bu izlerin tedavisinde daha etkili metotların kullanılması gerekir. Ancak derin izlerde belli bir derecede düzelme sağlanabilir. Tamamen yok edilemez.

Keloid

Ender görülen bir sivilce izidir. Sivilce bölgesinde kolajen üreten hücreler normalde fazla çalışırsa çökük izlerden farklı olarak cilt seviyesinin yukarısında büyüyen kabarık ve yara şeklinde meydana gelen lekelerdir.

Çoğunlukla erkeklerde ve gövde bölgesinde oluşur. Bu sivilce izinin tedavisinde botulinum toksini, enflamatuar ve enjeksiyon yöntemleri kullanılmaktadır.

Sivilce (Akne) Lekeleri - Gözenek Genişliği Geçiren Yöntemler

Sivilce lekeleri, ergenlik evresinde veya ilerleyen yaşlarda tedavi edilebilen lekelerdir. Sivilce lekelerinin rengine, boyutuna, kalıcılığına, izlerine ve miktarına göre uygulanacak olan tedavi yöntemine karar verilir. Duruma göre kimi zaman C vitamini destekli kremler kimi zamansa kimyasal peeling benzeri ameliyatsız estetik uygulamalar tercih edilebilir.

• İlaç kullanımı
  • Aquapeelingli cilt temizliği ve cilt altı dezenfeksiyonu
  • Kimyasal Peeling
  • Enzimatik Peeling
  • Altın İğne
  • tedavileri uygulanır.
  • Sivilcenin iyileştiği ancak gözeneklerin geniş ve sivilce izinin oluştuğu durumlarda ise;
  • Cilt ve Gözenek Temizliği
  • Karbon Peeling
  • Altın İğne
  • Enzimatik Peeling tedavileri etkin sonuçlar vermektedir.

Bunun dışında:

Cilt ve Gözenek Temizliği

Gözenekler genişlemiş ise ilk olarak medikal bir cilt temizliği yapılmalıdır. Cilt ve gözenek içleri ölü dokulardan temizlenmelidir. Gözeneklerin kapalı olduğu durumlarda özel solüsyonlarla vakumlama işlemi olan Oquapeel yöntemi ile cilt temizlenir. Bu durumlarda cilt tipine uygun dermokozmetik ürünler de kullanılmalıdır.

Karbon Peeling

Q-Switch lazerlerin ve karbon maskenin kullanıldığı bir yöntemdir. Karbon peeling tedavisinde gözeneklerin içerisine giren karbon partikülleri, lazer ışığını emerek yüksek bir ısıya dönüştürmesiyle birlikte gözenek içerisinde yüksek miktarda kolajen aktivasyonu sağlanır. Bu da gözenekleri sıkılaştırır.

Altın İğne

İğne etkisi ve radyofrekans enerjisi ile cildin altında ve gözenek çeperinde kolajen aktivasyonu gerçekleştirilir. Bu sayede gözeneklerde sıkılaşma yaşanır. Ciltte kabalaşma veya lekelenme mevcutsa Fraksiyonel lazer kullanılabilir. Lazer enerjisi cilt tabakalarını buharlaştırarak yeni hücrelerin oluşumu tetiklenir.

Enzimatik Peeling

Genişlemiş gözenekler dışında aynı zamanda kabalaşma ve leke gibi sorunlar yaşanıyorsa cildi üzerindeki ölü deri hücrelerinden arındırmak gerekir. Bu noktada enzimatik peeling yöntemine başvurulur.

Sivilce İzi Tedavisi Ne Zaman Yapılmalı?

Sivilce izlerinin tedavisinde başarı elde etmek için erken evrede başlanması önem taşır. Sivilce izlerinin hiç müdahale edilmeden uzun süreler boyunca ciltte kalması hem kalıcılığını arttırır hem de görünümlerini daha belirgin hale getirir. Aktif sivilcelerin geçtiği aşamada tedaviye başlanması gerekir.

Sivilce İzi Tedavisi Hangi Bölgelere Yapılabilir?

Sivilceler genel olarak yüz bölgesinde oluşur fakat bazı nedenlerden ötürü omuz ve sırt bölgesinde de sivilce oluşumu ile karşılaşılabilir. Hormonal bazı bozukluklar hem sivilce oluşumunda hem de iz kalmasında etkilidir. Bu gibi durumlarda sivilce izlerinin bulunduğu noktalara tedavi uygulanabilir. En yaygın başvuru nedenleri çene, yanak ve alın bölgelerindeki sivilce izleridir.

Lazerle Gözenek-Sivilce İzi Tedavisi Kaç Seanstır?

Gözenek ve sivilci izi tedavilerinde ayda bir ortalama 4-6 aralıklarla fFraksiyonel lazer uygulaması yapılır. Uygulama sonrası 3-5 gün kızarıklık görülebilir. Pratik bir uygulamadır. Bu nedenle hasta duş alabilir, bir sonraki gün makyaj yapabilir. Ancak bu süre içerisinde soğuk buzla birlikte nemlendirici krem kullanılması faydalıdır.

İşlem Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler

Fraksiyonel lazer tedavisi yaptırmayı düşünenler, seans öncesinde cildinin temiz olduğundan emin olmalıdır. Temiz cilde uygulanan tedavilerin başarısı ve kalıcılığı daha yüksektir. Bununla birlikte güneş ışınlarına doğrudan maruz kalmaktan kaçınılmalı ve güneş koruyucu kremler kullanılmalıdır. Tedavi tamamlandıktan sonra da kişi cildini güneşten korumaya devam etmelidir.

Cildinizi düzenli olarak temizlemeniz de önemli kurallar arasındadır. Temiz ciltte bakterilerin oluşması, yaşaması ve üremesi zordur. Bu yüzden günde iki defa derinlemesine cilt temizliği yapmak gerekir. Kuru ciltli kişiler nemlendirici kullanmaya özen göstermelidir.

Sivilce Oluşumunu Engellemek İçin Nelere Dikkat Etmek Gerekir

Ergenlik evresinde, hamilelik sürecinde, bazı mevsim geçişi dönemlerinde veya kimi hastalıkların sonucunda cilt yüzeyinde sivilceler oluşması muhtemeldir. Sivilce oluşumunu önleyebilmek için alabileceğimiz bazı tedbirler vardır. Özellikle fraksiyonel lazerle sivilce tedavisi yaptıran kişilerin yeni sivilce oluşumunu önleyebilmek adına ciltlerine iyi bakmaları gerekir. Cilt tipiniz yağlı ise düzenli olarak aksatmadan cilt temizliği yapmanız gerekir. Kuru cildi olanların da nemlendirici ürünler kullanması gerekir. Cildinizi olabildiğince temiz tutmak sivilce oluşumu için en temel önlem sayılır. Bakterilerin temiz bir ciltte yaşaması zordur. Bunun dışında sağlıklı bir beslenme rutini de sivilce oluşumunu engeller. Yaptığınız makyajın yüzünüzde uzun süre kalmamasına da özen göstermeniz gerekir.

Lazerle Gözenek-Sivilce İzi Tedavisi Fiyatları

Lazerle gözenek-sivilce izi tedavisi fiyatları seans sayısı, uygulama bölgesinin büyüklüğü ve işleme göre değişmektedir. Düşük fiyatlı uygulamalar uygun olmayan cihazlarla işlem anlamına gelebilmektedir. Bu nedenle uygulamanın kalitesi ve doktorun deneyimi önemli bir ayrıntıdır.

Lazerle Gözenek-Sivilce İzi Tedavisi Sık Sorulan Sorular

Evet, mümkün. Fraksiyonel lazer uygulamaları ile yapılan kimyasal peeling, karbon peeling, enzimating peeling ve altın iğne tedavileri ile sivilce izleri silinebilmektedir.

Sivilce lekelerinin tedavisinde fraksiyonel lazer uygulamaları ile yapılan kimyasal peeling, karbon peeling, enzimating peeling ve altın iğne tedavileri kullanılmalıdır. Hangi tedavinin kullanılacağına ise doktorunuz karar verir. Mesela, ciltte büyük çukurlar mevcutsa hyaluronik asit içerikli dolgularla işlem yapılabilir.

Kişinin ağrı eşiğine bağlı olarak değişebilir ancak ağrılı denilebilir. İşlem esnasında küçük bir çarpma hissi olur. Ancak hiçbir etki hissedilmemesi için işlem öncesi anestezik kremlerle bölge uyuşturulabilir.

Lazerle gözenek-sivilce izi tedavilerinin güneş ışınlarının etkisinin en az olduğu sonbahar ve kış aylarında yapılması uygundur. Çünkü güneş ışınları ciltte lekelenmelere yol açabilmektedir.

Sivilce izlerinin türleri meydana geliş şekillerine göre belirlenir. Boxcar skar, hypertropic skar, kırmızı flat skar, ice pick skar, keloid ve kahverengi pigmented skar gibi türlerden söz edebiliriz. En sık karşımıza çıkan sivilce izleri ise pick skar, boxcar ve Rolling skar’dır.