Medya Blog
Ramazan’da Cilt Sağlığı Nasıl Korunur?

Ramazan’da Cilt Sağlığı Nasıl Korunur?

Ramazan’da uzun süre aç ve susuz kalmak, ciltte kuruma, kırışma ve sarkma gibi sorunlara neden olabilir. Bazı çevresel faktörlerin de oruçla birleşmesi cilde olumsuz yönde etki edebilir. Peki Ramazan’da cilt sağlığı nasıl korunur? Dr. Lida Çiteli, Ramazan’da cilt sağlığının nasıl korunacağını sizler için derledi…

Çok Yağlı ve Şekerli Tatlı Tüketmeyin

Ramazan’da en sık yapılan hatalardan biri fazla miktarda ağır şerbetli ve yağlı tatlı tüketmektir. Ramazan’da metabolizma yavaşlar ve tüketilen yağlı ve şekerli tatlılar bölgesel yağ birikimleri ve selülitlere neden olur. Bölgesel kilo alma ve selüliti önlemek için şeker miktarına dikkat edilmelidir.

Çok Fazla Çay, Kahveden Kaçının

Çay ve kahve kafein içerir ve fazla kafein tüketimi vücuda diüretik etki yapar. Diüretik etki, vücudun daha çok sıvı kaybetmesi anlamındadır. Canlı ve sağlıklı bir cilt için su büyük önem taşıyor. Susuz kalan ciltte kuruluk, ince kırışıklık ve sarkmalar meydana geliyor. İftarda tüketilen fazla miktarda çay ve kahve sonucu cilt gerektiği sıvıyı alamaz ve kurur. Bu nedenle çay ve kahveyi sınırlamak gerekir.

İftarda Aşırı ve Hızlı Yemek Yemeyin

İftar ve sahurda vücut ve cilt için gerekli gıdaları tam olarak alamamak cildi olumsuz etkiler. İftar ve sahur yemeklerinizi önceden planlayın, kendinize Ramazan için özel bir yemek menüsü oluşturun ve her besinden yeterince tüketmeye dikkat edin. Böylece cilt sağlığı için gereken besinleri tüketmiş olursunuz. Doğru besinler tüketmeniz sonucu Ramazan ayında cilt için detoks uygulama şansınız da olur.

İftar ve Sahur Arası Bol Bol Su Tüketin

Cilt için gerekli nem oranını korumak ve suyu cilt hücrelerinde daha fazla tutabilmek için iftar ve sahur arasında bol bol su tüketilmelidir. Özellikle Ramazan ayında günlük besin ve sıvı ihtiyacının karşılanması önemlidir.

Klimayı Sürekli Çalıştırmayın

Ortam çok sıcaksa ter ile su ve elektrolit kaybı da artar. Uzun süre çalıştırılan klimalar, tüm vücudu kurutur ve daha fazla su kaybına neden olur. Cildin kurumasını engellemek için klimayı sürekli çalıştırmayın. Ayrıca nemlendirici kullanmaya özen gösterin.

Sosyal Medyada Paylaş