Tedavi Alanları Ameliyatsız Estetik

30-45 dk

1.5-2 Yıl

Lokal Anestezi

Yaş alma, yer çekimi etkisi ve çeşitli nedenlerle cilt zayıflar, yüzde sarkma ve kırışıklıklar meydana gelir. İnsanı daha yaşlı gösteren bu durum hem psikolojik hem de estetik olarak insanı rahatsız eder. Günümüzde ameliyatsız gençleşme yöntemlerinden biri olarak öne çıkan İple Yüz Germe işlemi ile yüz ve boyun bölgesindeki sarkma ve kırışıklıklardan kurtularak daha genç ve pürüzsüz bir yüz görünümüne kavuşabilirsiniz.

İple Yüz Germe Nedir?

Vücutta yaşlanmanın en fazla hissedildiği bölgeler yüz ve boyun bölgesidir. Yaşlanma, yer çekimi etkisi ve çeşitli nedenlerle yüz ve boyun bölgesinde sarkma ve kırışıklıklar oluşarak insanı daha yaşlı gösterir. Ameliyatsız bir şekilde sarkma ve kırışıklıkları gidermede en çok kullanılan yöntemlerden biri İple Yüz Germe işlemidir.

Yüz sarkıklığı fazla olan kişilerde, yüz germe işleminde cog ipler kullanılmaktadır. Polidioksanon yapısında olan bu ipler, eski kılçıklı yapısından farklı olarak kalıplı şekilleri sayesinde hem daha fazla germe, daha uzun ömür, hem de yenileme etkisi sağlamaktadır. Ayrıca hazır kanüllerle uygulanabilir olması hasta ve hekim açısından yüksek konfor sağlamaktadır.

Cog İle Yüz Germe Kimlere Uygulanabilir?

Yüz, yanak, çene çevresi ya da boyun sarkması problemi olan, 25 yaşını geçmiş, kadın ya da erkek herkes, her mevsimde bu uygulamayı yaptırabilir. Karın ve kol sarkması gibi durumlarda da cog ile vücut germe işlemi yapılabilmektedir. Ancak hamile ve emziren yüz germe işlemi uygulanmaz.

İple Yüz Germe Hangi Bölgelere Uygulanabilir?

İple yüz germe uygulamaları;

• Çene hattında veya burun kenarındaki cilt sarkmalarında
  • Yüz ve boyunda hacim artışında
  • Ciltte sıkılaşmada
  • Gıdı sıkılaştırmada
  • Kaş kaldırmada ve şekillendirmede
  • Burun kaldırmada vb. estetik işlerinde başarı ile kullanılmaktadır.

Cog İle Yüz Germe İşlemi Nasıl Yapılır?

Lokal anestezi yöntemiyle uygulanan, genel anesteziye ihtiyaç duyulmayan bir işlem olduğundan genel anestezide rastlanan hiçbir riski taşımaz.

Uzman hekim tarafından sarkmanın ve yapılacak uygulamanın çeşidine göre cog ipler seçilir, lokal anestezinin ardından ipler cilt altına yerleştirilir.

Cog İle Yüz Germe Uygulamasının Faydaları Nelerdir

Cog ile yüz germe işlemi;

• Ciltte gerginlik sağlar
  • Yüz ifadesi ve mimiklerde bozulma ya da değişikliğe neden olmaz
  • Ciltteki sıkılaşma ve gerginlik işlemden hemen sonra fark edilir
  • Kullanılan materyal cilt altında çözülebilen özel liflerdir, dolayısıyla sağlığa zararlı değildir.
  • Bu işlem kalıcı izlere neden olmaz ve kişi işlemden hemen sonra günlük yaşamına devam edebilir.
  • Uygulama yapılan bölgede mikro kan dolaşımı artar, tamir mekanizmaları harekete geçer ve kollajen üretimi artar.

Cog İle Yüz Germe İşlemi Güvenli Midir?

Hastanın yüzünde hissedeceği rahatsızlık hissi diğer cerrahi operasyonlara göre minimum düzeydedir ancak her deri altı işleminde rastlanabileceği gibi işlem sonrası ilk birkaç gün içerisinde hafif bir kaşıntı hissi oluşabilir. Nadiren ödem ve morarma gibi kalıcı olmayan hafif yan etkiler oluşabilir. İşlemin sonrasındaki ilk günde başınızı kaldırmak ve yüksekte tutmak, şişlikleri azaltmaya yardım eder.

İşlemde kullanılan ipler çok incedir, sarmalları ve yapıları farklıdır. Cildin altında zamanla erir, ancak dokuya zarar vermez ve reaksiyon göstermez. İplikler incelikleri sayesinde cilt altında hissedilmez.

Cog İle Yüz Germe İşleminden Sonra Nelere Dikkat Edilmeli?

Çoğu hasta uygulama sonrasında günlük aktivitelerine dönmektedir. İşlem genellikle 30-45 dakika sürmektedir. İşlemin ardından ilk birkaç gün hafif şişlik, kızarıklık ve morluk olması doğaldır ve bunları azaltmak için buz kompresi uygulanması önerilmektedir.

İple Yüz Germe İşleminin Herhangi Bir Yan Etkisi Var Mı?

İple yüz germe işlemi işinin uzmanı doktorlar tarafından yapıldığında hiçbir yan etkisi görülmez. Ancak bazı durumlarda iğnelerin giriş yerlerinde kızarıklık veya hafif morluklar oluşabilir. Bu yan etki ise birkaç güne geçer.

İple Yüz Germe Fiyatları

İple yüz germe fiyatları uygulamada kullanılan ipin niteliğine ve sayısına göre değişiklik göstermektedir. Düşük fiyatlı uygulamalar uygun olmayan cihazlarla işlem anlamına gelebilmektedir. Bu nedenle uygulamanın kalitesi ve doktorun deneyimi önemli bir ayrıntıdır.

İple Yüz Germe Sık Sorulan Sorular

Kişinin ağrı eşiğine bağlı olarak değişir. İşlem öncesi uygulama bölgesi anestezik krem sürülerek uyuşturulur. Bu nedenle ağrı ve sızılar minimize edilir. Bazı kişiler hiç ağrı hissetmezken bazıları iğne batmış gibi bir etki hissedebilir.

İple yüz germe işlemi;.

• İlerlemiş kanser hastalığı olanlara
  • Diyabet hastalarına
  • Cildinde enfeksiyona bağlı iltihaplanma olanlara
  • Pıhtılaşma bozukluğu olanlara
  • Ağır otoimmün hastalığı olanlara
  • Çocuklara
  • Hamile kadınlara yapılmaz.

Biyolojik malzemelere alerjisi bulunanlar ise uygulama öncesi bu durumlarını doktorları ile paylaşmalı, doktorun kararı doğrultusunda uygulamanın yapılıp yapılmayacağına karar verilmelidir.

Yüz germe uygulamasında kullanılan ipler ortalama olarak 6 ay sonra eriyip kaybolur. Ancak kırışıklıkların giderilmesi, cildin yenilenmesi ve sarkmalara karşı etkisi 2 yıl kadar devam eder.

İşlem bölgesi lokal anestezik enjeksiyon ile uyuşturulduktan sonra yaklaşık 30 dakika sürmektedir. İp, kulak üzerinde baş bölgesinden uygulanır ve dikişe gerek kalmaz. İşlemin etkisi hemen görülür ve kişi hemen günlük hayatına devam edebilir..