Tedavi Alanları Bölgesel İncelme

25-30 dk

-

-

Spor ve diyet yapılmasına rağmen verilemeyen kilolar hem sağlık hem de estetik açıdan birçok insan için büyük sorun oluşturur. Radyofrekans uygulaması ise diyete ve egzersize dirençli yağları ısı yoluyla parçalayıp vücuttan atarak bölgesel incelme sağlar. Radyofrekans yöntemi; bölgesel yağlanma, selülit oluşumu ve yüz bölgesindeki sarkmalarda en etkili çözümlerden biridir.

Radyofrekans Tedavisi Nedir?

Radyofrekans, yağ dokularının yok edilmesinde ses dalgaları kullanılarak bölgesel zayıflama yapılması işlemidir. Radyofrekans teknolojisi, diyet ve egzersize dirençli lokalize yağların ısı yoluyla parçalanarak lenf kanalları yoluyla vücuttan atılmasını sağlar.

Radyo dalgaları, vücutta bulunan su molekülleri ve iyonlarını (magnezyum, kalsiyum, sodyum-potasyum) harekete geçirir. Bunun sonucunda ise enerji açığa çıkarak bölge ısınır. Burada amaç ısıtılan (tedavi edilen bölge) bölgenin ısısının 41-43 dereceye çıkartmaktır (normal vücut ısısı 36-37 derecedir). Cilt ısısı bu noktaya geldiğinde, cilt altı bölgedeki ısı 50-55 dereceye ulaşır. Bu ısı vücuda herhangi bir tahribat ya da zarar vermez. Cildi ısıtarak oksijenin hücre içi difüzyonunu arttırır. Bu da depolanan enerjinin metabolizmasını hızlandırır, lenfatik drenajı arttırır, yağ hücrelerinin küçülerek azalmasını neden olur. Böylece radyofrekans ile etkin bir bölgesel zayıflama ve incelme sağlanır.

Radyofrekans Nasıl Uygulanır?

Öncelikle işlem yapılacak bölgeye, kayganlığı sağlayan ultrasound jeli sürülür ve bu bölgelerde cihaz başlığı aynen ultrasound tetkikinde olduğu gibi gezdirilir. İşlem ağrısız ve acısızdır. Herhangi bir morluğa yol açmaz. Ancak uygulama sırası ve sonrası birkaç saat kadar hafif bir ısı hissedilebilir. İşlemden sonra idrarda koyu renk görülmesi normaldir, bu böbrek ve karaciğerden yağ atılımını gösterir. Uygulama sonunda günlük hayatınıza kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.

Radyofrekans Hangi Bölgelere Uygulanır?

Radyofrekans uygulaması; bacaklar, kollar, karın, basen, kalça, göbek, yüz, gıdı, boyun, dekolte bölgesi, sırt ve selülitler gibi bölgesel yağlanma görülen bütün bölgelerde yapılabilmektedir.

Radyofrekans Kaç Seans Uygulanır?

Radyofrekans tedavisi kişiden kişiye ve bölgeye göre göre değişmekle beraber ortalama olarak 8 -10 seans arasında başarılı sonuçlar alınır. Radyofrekans seans süresi ortalama, göbek ve basenler için 20-40 dakika, bacak ve kalça için ise 45-60 dakika arasında sürmektedir. Seanslar arasında kişiye göre 2 ila 4 haftalık bir ara verilmektedir.

Radyofrekans Kimlere Uygulanmaz?

• Hamilelik şüphesi olan kişiler ve hamilelere,
  • Lymphatik sistem dolaşım bozukluğu ve damar tıkanıklığı olan kişilere,
  • Radyoterapi ve kemoterapi alan kanser hastalarında,
  • Yakın dönemde, verem hastalığı geçiren kişilere,
  • Karaciğer ve böbrek hastalarında,
  • Kalp pili olan hastalara,
  • Epilepsi – Sara hastalarına,
  • Uygulama alanında metal protez (kalça protezi), implant, plaka, çivi, vida vb. bulunan kişilere,
  • Akut enfeksiyon durumlarında, uygulama yapılamaz.

Radyofrekans Uygulamasının Avantajları Nelerdir?

Radyofrekans uygulamasının avantajları;

• Yağ dokularını direkt kendi içinde eritir,
  • Bu işlem sonrası yağ dokuları doğal terleme ve idrar yolları ile kendi kendine atılır. Başka bir işleme gerek duyulmaz.
  • Radyofrekansta anestezi, kesi, kanül kanalları gibi durumlar söz konusu olmaz.
  • Radyofrekans uygulaması hem cildi hem sıkılaştırır hem de gençleştirir. Bu nedenle bölgesel incelmeyi sağlarken derinin sarkmasının da önüne geçer. Böylece hem bölgesel yağlardan kurtulursunuz

Radyofrekans Tedavisinin Yan Etkisi Var Mı?

Son derece güvenli ve sağlıklı bir yöntem olan Radyofrekans uygulaması uzman kişiler tarafından uygulandığı takdirde hiçbir zararı yoktur. Radyofrekansın geçici bir süre için ciltte kızarıklık dışında herhangi bir yan etkisi bulunmaz.

Radyofrekans Tedavisi Öncesi ve Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

• Radyofrekans işlemi adet döneminden 3-4 gün önce ve sonrasına kadar yapılması tavsiye edilmez. Çünkü bu dönemde vücut hem ödemli hem de ağrı eşiği düşüktür. Adet döneminde de kahve, çay, yeşil çay, tuz ve kolalı içeceklerin tüketimi kısıtlanmalıdır.
  • Radyofrekans yaptıracak kişinin uygulamadan 3-4 gün önce günlük 2,5-3 litre su tüketmeye başlaması gerekir. Su tüketimi uygulama sonrası da devam etmelidir.
  • Radyofrekanst yapıldıktan sonra 3 gün ağır fiziksel hareketler yapılmamalı, hamam ve sauna gibi sıcak ortamlardan kaçınılmalıdır. Ancak ılık duş alınıp, hafif yürüyüşler yapılabilir.
  • Uygulama yapıldıktan 4. gün sonra tempolu yürüyüşlere başlanabilir, kalori oranı düşük, protein ve sebze ağırlıklı beslenilebilir.
  • Uygulama yapılacak kişilerin, uygulama periyodu içerisinde, alkol tüketmemeleri tavsiye edilir.
  • Uygulamadan sonra, kişiler çay ve kahve içeceklerse eğer, her 1 fincan için ekstra 1 bardak daha su içmeleri tavsiye edilmektedir.
  • Radyofrekans işlemi sırasında kişinin üzerinde metalik içerikli obje (Yüzük, kolye, saat, bilezik, metalik sütyen kopçası vb.)bulunmaması gerekir.
  • Ölçü alımları esnasında kişinin uygulama sonrası idrar kesesi boş olmalıdır.

Radyofrekans Tedavisi Fiyatları

Radyofrekans tedavisinin fiyatları uygulama bölgesi, sorunun derecesi ve seans sayısına göre değişmektedir. Düşük fiyatlı uygulamalar uygun olmayan cihazlarla işlem anlamına gelebilmektedir. Bu nedenle uygulamanın kalitesi ve doktorun deneyimi önemli bir ayrıntıdır.

Radyofrekans Tedavisi Sık Sorulan Sorular

Radyofrekans işlemleri kalıcı işlemler değildir. İşlemin kalıcılığı kişinin beslenme şekline ve hormonal yapısına bağlı olarak değişir. Dolayısıyla kişiden kişiye değişen bir kalıcılık söz konusudur. Ancak işlemin etkisi geçtikten sonra doktora danışarak işlem yenilenebilir.

Radyofrekans işleminin temel amacı spor veya diyet ile atılamayıp vücutta biriken yağların müdahale ile atılmasıdır. Bu nedenle diyet ve spor yapılırken işlemin gerçekleştirilmesi daha uygundur.

Hayır, işlem öncesi bölgeye kayganlığı sağlayan ultrasound jeli sürülür ve bu bölgelerde cihaz başlığı aynen ultrasound tetkikinde olduğu gibi gezdirilir. İşlem ağrısız ve acısızdır. Herhangi bir morluğa da yol açmaz.